با پول سفر به این شهر ترکیه، کوییک بخرید!

بررسی تورهای ترکیه نشان می‌دهد که هزینه برخی از آن‌ها با قیمت کوییک صفر کیلومتر برابری می‌کند.

دیبا حاجیها – جهان صنعت نیوز ؛ با فرا‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌ رسیدن تابستان و تعطیلی مدارس، مسافرت‌های تفریحی خانواده‌ها شروع شده‌است. این سفرها از نظر امکانات و هزینه تمام شده، تفاوت‌ بسیاری با یکدیگر دارند. در حالی که عده‌‌ای تعطیلات خود را با چادر زدن در جنگل‌های شمال کشور سپری ‌می‌کنند، عده دیگر تورهای خارجی با قیمت‌های باورنکردنی می‌خرند. بررسی میدانی «جهان صنعت نیوز» نشان می‌دهد ترکیه همچنان در صدر محبوب‌ترین مقاصد ایرانیان است. همچنین تقاضای ایرانیان برای مسافرت به آنتالیا، بدروم و کوش‌آداسی در فصل تابستان بیشتر از سایر شهرهای ترکیه است.

آنتالیا، شناخته‌شده و پرطرفدار

این شهر که در سواحل غربی آناتولی واقع شده‌است، یکی از پرطرفدار‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان به شمار می‌آید. برای تور ۶ شب و هفت روز در یکی از ارزان‌ترین هتل‌‎های سه ستاره این شهر که خدماتی جز صبحانه و ترانسفر فرودگاهی را شامل نمی‌شود، باید ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزارتومان به ازای هر نفر پرداخت شود. از طرفی یک تور لوکس در یکی از بهترین هتل‌های آنتالیا با خدمات یوآل ۱۴۴ میلیون و ۵۹۰ هزارتومان تومان برای هر مسافر تمام می‌شود. در این هتل مسافر در هر ساعتی از شبانه روز به انواع غذاهای ملل، تفریحات آبی و غیره دسترسی دارد. از طرفی ساعت پرواز رفت و برگشت به گونه‌ای تنظیم شده که مسافر بابت تحویل دادن یا تحویل گرفتن اتاق هتل مشقتی متحمل نشود.

کوش‌آداسی، ناشناخته قشر فقیر و محبوب قشر مرفه

جزیره ساحلی کوش‌آداسی در چند سال اخیر میان ایرانیان بیشتر شناخته‌شد و آژانس‌های مسافرتی را برآن داشت تا تور‌های مختلفی را برای علاقه‌مندان به بازدید از این منطقه تدارک ببینند. ارزان‌ترین تور ارائه شده برای ۶ شب و هفت روز اقامت در یک هتل دو ستاره با صبحانه و ترانسفر فرودگاهی، ۱۶ میلیون و نهصد‌‌ هزارتومان برای هر نفر هزینه دارد. از طرفی قیمت شوکه‌کننده اقامت در هتلی لوکس و یوآل حتی از قیمت یک خودروی کوئیک صفرکیلومتر نیز بیش‌تر است. قیمت این تور برای هرنفر مبلغ ۴۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که برای یک خانواده سه نفره، می‌بایست مبلغی معادل یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون پرداخت شود. آژانس مسافرتی در مورد قیمت این تور توضیح داد: این هتل از خاص‌ترین هتل‌های کوش‌آداسی است. کم پیش می‌آید مسافران به دنبال رزرو اقامت در همچین هتل‌هایی باشند. این هتل‌ها اکثرا توسط مسافران اروپایی خریداری می‌شود.

بدروم، ساحلی و گران‌قیمت

شهرهایی که در همسایگی دریا قرار دارند، از محبوبیت ویژه‌ای نزد گردشگران برخوردار هستند. بدروم هم از این قاعده مستثنی نیست. با سواحل زیبا و مناظر منحصربه‌فرد، در سال های اخیر تبدیل به یکی از مکان‌های محبوب گردشگری میان ایرانیان شده‌است. از طرفی قیمت تورهای این شهر اقشار قابل توجهی از ایرانیان را از صف تقاضا خارج می‌کند. برای ۶ شب و هفت روز اقامت در یک هتل سه ستاره با صبحانه، نهار، شام، ترانسفر فرودگاهی و  بلیت رفت و برگشت باید مبلغ  ۳۱میلیون و ۴۹۰ هزار تومان پرداخت کنید. در مقابل این تور که ارزان‌ترین گزینه خرید به شمار می‌آید، قیمت ۳۰۳ میلیون و ۴۲۵ هزارتومان از لوکس‌ترین انتخاب‌های گردشگران ایرانی به شمار می‌آید.

قیمت کف بازار، کیفیت کف بازار

یک آژانس مسافرتی به «جهان صنعت نیوز» گفت: برخی مسافران ایرانی تصور می‌کنند کیفیت هتل‌های به طور مثال چهار ستاره در ترکیه مانند کیفیت آن‌ها در ایران است. چنین نیست. مسافران با خرید تورهایی با کف قیمت بازار با هتل‌های کثیف و نیمه خراب مواجه می‌شوند. هتل‌های ایرانی کیفیت بالاتری ارائه می‌دهند و مسافران باید این نکته را در نظر داشته باشند که معمولا یه هتل چهارستاره در استانبول عملکرد ضعیف‌تری نسبت به یک هتل سه ستاره در ایران دارد. ارزان‌ترین تور‌ها معمولا هتل‌هایی از این دست را برای مسافران در نظر می‌گیرند.

از طرفی وضعیت نابه‌سامان بهداشت و کیفیت غذا در این‌گونه هتل‌ها می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت مسافران باشد. کسری بودجه و تمایل به سفر در فصل گرما، خرید تورهای ارزان قیمت را تبدیل به یک گزینه اقتصادی می‌کند. از طرفی شنا در آب استخرهای ارزان قیمت که گندزدایی و بهداشت مناسب ندارند، شرایط نامناسب بهداشت سرویس خواب و سرویس بهداشتی هتل‌های ارزان قیمت‌ می‌تواند موجب ایجاد انواع بیماری‌ها شده و سفر را به کام خانواده تلخ کند. در این شرایط خرید یک تور داخلی با قیمت مناسب در یک هتل بهداشتی و مناسب، انتخاب منطقی‌تری به نظر می‌رسد.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیده

شناسه : 442387
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا