قیمت گوجه فرنگی تا ۱۰ روز اینده به تعادل می رسد

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش عرضه پیش‌بینی می‌شود که بازار گوجه‌فرنگی طی ۱۰ روز آینده به تعادل برسد.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، اسداله کارگر گفت: قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی بوته رس در ۲۵ هزارتومان و گوجه فرنگی گلخانه ۵۰ هزارتومان است. که با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی‌ها عرضه شود.

به گفته او، علی رغم افزایش دمای هوا و شرایط مساعد تولید، گزارش های شفاهی حاکی از آن است. که صادرات گوجه فرنگی از علل گرانی محسوب می شود.

کارگر قیمت کنونی هرکیلو خیار رویال ۱۰ تا ۳۳ هزارتومان و خیار اصفهان ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان اعلام کرد. و افزود: بنابر آمار قیمت هرکیلو خیار رویال در میدان مرکزی ۱۰ تا ۲۸ هزارتومان و خیار اصفهان ۶ تا ۱۸ هزارتومان بود که این امر بیانگر افزایش حدود ۱۲ هزارتومانی قیمت است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هرکیلو انگور یاقوتی را ۲۰ تا ۶۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: اکنون هرکیلو آلبالو با نرخ ۶۰ تا ۷۰ هزارتومان، آلو سیاه ۲۰ تا ۷۰ هزارتومان، آلو شابلون ۲۰ تا ۷۰ هزارتومان، آلو قطره طلا ۲۵ تا ۷۰ هزارتومان، توت فرنگی ۵۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، زردآلو ۴۰ تا ۸۰ هزارتومان، سیب گلاب ۳۰ تا ۱۰۰ هزارتومان و شلیل ۳۰ تا ۷۰ هزارتومان در میدان مرکزی عرضه می شود.

او ادامه داد: نرخ کنونی هرکیلو انگور رطبی ۱۵ تا ۳۵ هزارتومان، گیلاس ۴۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، هلو ۲۰ تا ۸۰ هزارتومان,انگور عسگری ۳۰ تا ۵۵ هزارتومان، انگور بی دانه ۳۰ تا ۷۰ هزارتومان، خربزه ۱۰ تا ۴۰ هزارتومان، ملون ۱۰ تا ۲۳ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۲۸ هزارتومان و هندوانه ۸ تا ۱۰ هزارتومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: شرایط مساعد عرضه میوه بیانگر وضعیت مساعد تولید است و در خصوص گوجه فرنگی با افزایش عرضه پیش بینی می شود طی ۱۰ روز آتی بازار به تعادل برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 442466
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا