تمام انتصابات و مصوبات ۲۵ روز گذشته باطل شد!

درحالیکه تنها ساعتی تا شروع مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، بیشتر باقی نمانده اما رئیس جمهور منتخب امروز اولین دستور خود، مبنی بر لغو تمام مصوبات و انتصابات ۲۵ روز اخیر در دولت قبل را صادر کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، در ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ محمد مخبر با انتشار بخشنامه ای به تمامی سازمان ها و ارگان ها دستور داد. تا از هرگونه تغییر در ساختار سازمان‌ها و جابه‌جایی نیروها تا استقرار دولت چهاردهم‌ خودداری نمایند. اما مستندات و گزارش های منتشر شده حکایت از آن داشت. که بر خلاف بخشنامه مخبر انتصابات گسترده ای در بسیاری از سازمان ها صورت گرفت. امروز در حالیکه ساعاتی تا شروع برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی بیشتر باقی نمانده. مسعود پزشکیان در قامت ریاست جمهور چهاردهم اولین دستور خود را صادر کرد. در متن این دستور به نقل از میثم شرفی، عضو کارگروه تعیین وزیر نفت دولت چهاردهم منتشر شده. آمده :« به دستور رئیس جمهور تمام مصوبات ۲۵ روز گذشته دولت معلق شد. و تمام انتصابات و استخدامی‌های این مدت باطل اعلام شد. تمام ‎قیمت‌های جدید ایران خودرو و سایپا و خودروهای مونتاژی باطل شد.»

عزل و نصب‌های دقیقه نودی دولت سیزدهم

براساس گزارش اکو ایران، پس از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات حرف و حدیث‌های بسیاری در خصوص برخی عزل و نصب‌های دقیقه نودی در دستگاه‌های اجرایی به راه افتاد. که واکنش‌های مختلفی را هم از سوی اطرافیان رئیس‌جمهور منتخب به دنبال داشت. به عنوان نمونه، حمیده زرآبادی، سخنگوی ستاد مسعود پزشکیان در واکنش به انتصاب برادرزاده وزیر ارشاد در وزارت بهداشت در توییتر نوشته بود. انتصاب برادرزاده وزیر فعلی ارشاد به‌عنوان مدیر ارشد در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان داد. در عالی‌ترین سطوح دولت فعلی، از دستور صریح رئیس جمهور منتخب ،دکتر پزشکیان و بخش‌نامه دکتر مخبر به نفع فامیل‌گرایی و منافع شخصی سرپیچی می‌شود. این رویه‌های غیرقانونی به‌دست دولت آینده اصلاح خواهد شد. اما «سوءاستفاده از آخرین فرصت‌ها برای بهره‌مندی از منافع شخصی، فامیلی و گروهی»، تصویری است. که ظاهراً حتی برخی از اعضای دولت از الصاق آن به دولت شهیدرئیسی هیچ ابایی ندارند.

هر چند زرآبادی پس از پیروزی مسعود پزشکیان در توییتی در شبکه اجتماعی اکس، با اشاره به بخشنامه مهم مخبر به کلیه دستگاه‌های اجرایی درباره عدم تغییر و جا به جایی در ساختارهای سازمانی و جابه‌جایی نیروی انسانی، تذکر داده بود اما گویا گوش شنوایی برای شنیدن این هشدارها وجود نداشت .

علاوه بر انتصاب در وزارت ارشاد در دیگر سازمان های زیر مجموعه دولت نیز شاهد انتصابات گسترده بودیم به عنوان مثال۱۵ انتصاب در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، سازمان منابع طبیعی، معاونت سیاست گذاری وزارت اقتصاد، چندین انتصاب در وزارت کشور در قامت مدیرکل، معاون مدیرکل‌ ، انتصاب در معاونت های وزارت راه و شهرسازی و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی از دیگر احکامی است که در این دوران صادر شده است .

مجوز افزایش قیمت خودرو باطل شد

روز اول مردادماه اعضای شورای رقابت در جلسه ای موضوع بروز رسانی قیمت کارخانه ای دو خودروساز بزرگ کشور و همچنین شکایت برخی از متقاضیان بابت افزایش قیمت محصولات خودروسازان خصوصی را بررسی کردند. هر چند در پایان این جلسه سازمان حمایت قیمت‌های جدید محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا را تایید نکرد اما انتشار این اخبار بازار خودرو را دچار التهاب کرد.

امروز رییس جمهور در دستور خود تمامی افزایش قیمت‌های اتفاق افتاده برای قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو، سایپا و خودروسازان خصوصی را باطل کرد.

منبع: اکوایران

سیاسی

شناسه : 442487
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا