شرط سازمان مالیات برای معافیت اسنپ از مالیات ارزش افزوده چیست؟

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: اگر اسنپ می‌پذیرد خدمات حمل و نقل شهری ارایه می‌دهد و لوازم آن مانند امنیت مسافران را متعهد می شود، طبق قانون از مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصاد کلان جهان صنعت نیوز، محمد خدابنده مدیر روابط عمومی سازمان امور مالیاتی. در یکی از شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به مدیرعامل اسنپ، نوشت: اگر اسنپ می‌پذیرد. خدمات حمل و نقل شهری ارائه می‌دهد و لوازم آن مانند امنیت مسافران را متعهد می‌شود. طبق قانون از مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهد بود. سازمان امور مالیاتی در جلسات متعدد، توضیح فوق و راهنمایی‌های لازم را به شرکت منعکس کرده است.

پیش از این، اسنپ عنوان کرده بود که کاربران می‌پذیرند که اسنپ خدمات حمل و نقل شهری نیست؛ بلکه تنها خدمات نرم افزاری است که ارتباط بین کاربر سفارش دهنده و کاربر راننده را به منظور توافق بر انجام حمل مرسوله یا انجام سفر فراهم می‌کند،

در خدمات اسنپ کاربر راننده مختار است یک درخواست حمل یا انجام سفر را بپذیرد یا رد کند. همچنین کاربر سفارش دهنده مختار است پس از ارسال درخواست حمل مرسوله یا انجام سفر، مشخص شدن راننده و قبل از آغاز عزیمت راننده به نقطه مبدأ، حمل یا سفر را انجام دهد یا خیر؟

لذا هر توافق که کاربران انجام می‌دهند باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطه قراردادی بین کاربران در نظر گرفته شود و شرکت ضامن صلاحیت رفتار و اعمال کاربران در مقابل یکدیگر نبوده و هیچ مسئولیت حقوقی و کیفری در این خصوص و اتفاقات حین حمل یا انجام سفر نخواهد داشت.

منبع: مهر

اقتصاد کلان

شناسه : 442492
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا