آموزش صفر تا صد کار با استخر مشارکت در او ام پی فینکس؛ راه نوین کسب درآمد از رمزارزها

استخر مشارکت یا استخر نقدینگی یکی از قابلیت‌های برجسته پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال است که به کاربران این فرصت را می‌دهد که با هولد کردن ارزهای دیجیتال و واریز آن به این استخرها به درآمد برسند. در حال حاضر صرافی‌های متعددی در داخل و خارج از کشور این خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. استخر مشارکت او ام پی فینکس قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد علاوه بر نگهداری ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت، با قراردادن آن دراختیار کاربرانی که معاملات تعهدی انجام می‌دهند، در سود این معاملات نیز سهیم شوند. اگر به کسب درآمد غیرفعال از این طریق علاقه دارید، با آموزش صفر تا صد کار با استخر مشارکت در او ام پی فینکس با ما همراه باشید.

استخر مشارکت در او ام پی فینکس (OMPFinex) چیست؟

استخر مشارکت او ام پی فینکس دراصل محل تامین نقدینگی مورد نیاز برای سرویس معاملات تعهدی در این صرافی رمزارزی است. این سرویس بیشتر مورد توجه آن دسته از فعالان بازار کریپتو قرار دارد که استراتژی هولد کردن رمزارزها را برگزیده‌اند و تمایلی به ترید و انجام معامله‌های کوتاه مدت در این بازار ندارند.

این گروه از سرمایه‌گذاران، به عنوان وکالت‌دهنده، دارایی‌های دیجیتال خود شامل رمزارزهایی مثل بیت‌کوین، اتریوم، بایننس‌کوین، پولکادات، اتریوم کلاسیک، تتر، ریپل، بیت‌کوین کش، متیک، ترون، تون کوین، دوج کوین، آربیتروم، آوالانچ، کاردانو، شیبا اینو، استلار، سولانا، فانتوم و لایت‌کوین را تحت قوانین و شرایطی خاص در اختیار معامله‌گران فعال در بازار معاملات تعهدی این پلتفرم قرار می‌دهند و با سهیم شدن در سود این معاملات، از طریق استخر مشارکت در او ام پی فینکس به درآمد می‌رسند. علاوه بر این، از این طریق نقدینگی لازم برای معاملات خرید و فروش تعهدی در این صرافی تامین می‌شود.

سازوکار معاملات تعهدی در او ام پی فینکس به چه صورت است؟

برای اینکه با شیوه کار با استخر مشارکت در او ام پی فینکس آشنا شویم، لازم است که در ابتدا مفهوم معاملات خرید و فروش تعهدی در این صرافی را به‌طور کامل درک کنیم.

انجام معاملات خرید تعهدی در پلتفرم OMPFinex، عمدتاً در بازارهای صعودی و غلبه احساسات مثبت در بازار به‌ویژه بیت کوین انجام می‌گیرد. در این شرایط معامله‌گر سعی می‌کند با بازکردن پوزیشن‌های لانگ (خرید)، از روند صعودی بازار کسب سود کند. گفتنی است که قابلیت استفاده از ضرایب در این پلتفرم، به شما امکان می‌دهد بیشتر از موجودی نقدی خود معامله کنید و از این طریق سود دریافتی خود را افزایش دهید. شما می‌توانید با استفاده از دارایی تومانی یا تتر خود به عنوان وجه‌الضمان، ضریب معاملات خود را تا چند برابر ضمانت افزایش داده و معامله خود را با مبلغی چند برابر بیشتر انجام دهید. اکنون معادل مقدار رمزارزی که به صورت وکالتی دریافت کرده‌اید را خریداری کرده و با افزایش قیمت، در سطوح بالاتر به فروش می‌رسانید. سپس رمزارزهای اولیه را به استخر برگردانده و از این اختلاف قیمت سود می‌برید.

به همین ترتیب، معامله فروش تعهدی در او ام پی فینکس که شباهت زیادی به موقعیت‌های معاملاتی شورت پوزیشن ( Short Position) در بازارهای جهانی دارد، برای درآمدزایی از شرایط نزولی بازار و غلبه احساسات منفی با بازار کردن پوزیشن‌های شورت (فروش) استفاده می‌شود. در این نوع معاملات نیز، این امکان وجود دارد که با ضمانت قرار دادن موجودی تومان یا تتر کیف پول حساب کاربری خود، وکالت فروش مقدار مشخصی بیت‌کوین را از استخر مشارکت در او ام پی فینکس دریافت کنید، سپس این دارایی وکالت گرفته شده را در بازار بفروشید. شما موظف هستید پس از کاهش قیمت، این مقدار دارایی را دوباره بخرید و به استخر بازگردانید. به این ترتیب، شما از اختلاف قیمت دارایی در هنگام فروش و خرید مجدد آن در معامله فروش تعهدی، به سود می‌رسید.

یک مثال برای درک بهتر عملکرد معاملات تعهدی در OMPFinex

به طور کلی، برای اینکه بتوانید سازوکار سرویس معاملات تعهدی صرافی او ام پی فینکس را بهتر درک کنید، مثال زیر را با دقت درنظر بگیرید. فرض کنید وکالت فروش یک واحد بیت‌کوین با قیمت ۶۰ هزار دلار را از استخر دریافت کرده‌اید. اگر طبق پیش بینی شما، قیمت کاهش یافته و مثلاً به ۵۸ هزار دلار برسد، شما همین مبلغ را پرداخت کرده و با خرید مجدد بیت‌کوین، آن را به استخر نقدینگی برمی‌گردانید. یعنی این میان شما ۲۰۰۰ دلار سود از اختلاف قیمت میان خرید و فروش خود کسب می‌کنید.

این نکته را درنظر داشته باشید که اگر یک موقعیت تعهدی با ضرر بسته شود، زیان وارد شده به دارایی وکالتی، از محل وجه‌الضمان فرد وکالت‌گیرنده جبران شده و استخر مشارکت در زیان پوزیشن‌های تعهدی شریک نخواهد شد.

آموزش صفر تا صد کار با استخر مشارکت در او ام پی فینکس

اکنون که با مفهوم معاملات تعهدی به طور کلی آشنا شدیم، در ابتدا شیوه ثبت نام و استفاده از سرویس استخر مشارکت او ام پی فینکس را توضیح داده و در ادامه به شرح مسائل مهم در این باره خواهیم پرداخت.

برای بهره‌مندی از مزایای استخر مشارکت در او ام پی فینکس پیش از هر کاری لازم است از طریق وبسایت یا اپلیکیشن اختصاصی، در این صرافی ثبت نام کنید. پس از احراز هویت، گزینه «استخر مشارکت» در داشبورد حساب کاربری در دسترس شما قرار دارد. شما می‌توانید با کلیک بر روی این گزینه، اطلاعات جامعی درباره این سرویس به دست آورید. اگر مایل هستید از سرویس استخر مشارکت در او ام پی استفاده کنید، روی گزینه «مشارکت در استخر» ضربه بزنید. در صفحه جدیدی که پیش روی شما باز می‌شود، لیست همه استخرها، تاریخچه سود و تراکنش‌ها، علاوه بر مقدار ظرفیت آزاد و سود تقریبی سالانه هر کدام قابل مشاهده است. شما می‌توانید با انتخاب گزینه «مشارکت» در مقابل هر رمزارز مقدار مورد نظر از آن برای انتقال به استخر را وارد کرده و با کلیک روی گزینه «مشارکت» در پایین صفحه، به این سرویس متصل شوید.

پس به طور خلاصه روند مشارکت در استخر او ام پی فینکس عبارتست از:

  • جست‌وجوی استخر رمزارز مورد نظر

  • افزایش موجودی رمزارزی

  • تعیین مقدار مشارکت

  • ثبت درخواست مشارکت

نکاتی درباره سود سالانه مشارکت و نحوه محاسبه سود

نکته مهم درخصوص سود سالانه مشارکت در استخر نقدینگی صرافی OMPFinex این است که رقم نشان‌داده‌شده در مقابل هر استخر به صورت تقریبی و براساس عملکرد استخر تا آخرین لحظه درخواست، محاسبه شده است. یعنی هیچ تضمینی درمورد عملکرد استخر و کاربران آن در آینده وجود ندارد. به این ترتیب، سود دریافتی از استخر مشارکت ممکن است در مقاطع مختلف، متناسب با شرایط حاکم بر بازار و سود معاملات تعهدی کاربران متفاوت باشد.

محاسبه سود استخر مشارکت در بازه زمانی روزانه و به صورت روزشمار انجام می‌گیرد. در پایان هر دوره، سود محقق شده از موقعیت‌های تعهدی در هر استخر متناسب با میزان دارایی واریز شده در آن، بین وکالت‌دهندگان تقسیم می‌شود. لازم به ذکر است که اگر در دوره زمانی مورد نظر شما، موقعیت‌های تعهدی با سود بسته نشوند و یا اصلاً هیچ معامله تعهدی با دارایی شما در استخر انجام نگیرد، طبیعتاً شما سودی دریافت نخواهید کرد.

نکته: سود یا زیان حاصل از یک موقعیت تعهدی تا زمان بسته شدن موقعیت، سود یا زیان محقق نشده نام دارد. پس از بسته شدن موقعیت تعهدی، این سود یا زیان با عنوان سود یا زیان محقق شده شناخته می‌شود.

هر کاربر این امکان را دارد که به صورت آنی از استخر خارج شود یا درصورت تمایل دارایی خود در استخر را افزایش دهد. در این حالت، محاسبات سود براساس تعداد روزهایی انجام می‌شود که دارایی شما در استخر مشارکت قرار داشته‌ است.

نحوه تقسیم سود و زیان

در نظر داشته باشید که در صورت تمدید موقعیت تعهدی برای روزهای متوالی، با هر بار تمدید روزانه، ۳ درصد از سود موقعیت‌هایی که با سود بسته می‌شوند به استخر تعلق خواهد گرفت. به عبارت دیگر، سود ماهانه مشارکت در استخر نقدینگی، به مقدار سود معاملات تعهدی و مدت زمان باز بودن موقعیت‌های تعهدی بستگی دارد. این سود در قالب همان رمزارزی توزیع می‌شود که در استخر واریز کرده‌اید.

کار با استخر مشارکت در او ام پی فینکس؛ روشی امن برای کسب درآمد

گفتیم که مشارکت در استخرهای نقدینگی به یک روش نوین کسب درآمد برای سرمایه‌گذاران بازار کریپتو تبدیل شده است. ما در مقاله مربوط به آموزش صفر تا صد کار با استخر مشارکت در او ام پی فینکس، شما را با ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فرد این سرویس در این صرافی دانش بنیان آشنا کردیم و گفتیم که چگونه طی چند مرحله ساده می‌توانید درسود معاملات تعهدی این صرافی شریک شوید.

 

این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی

شناسه : 442544
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا