طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد اجرایی می شود

سردار حسن مومنی در هشتمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی که صبح امروز با حضور رییس پلیس راهور فراجا و ... در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: امروز دو طرح ترافیکی اربعین ۱۴۰۳ و مدیریت سفرهای شهریور ماه در دستور کار ما قرار دارد.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، رئیس پلیس راه کشور از اجرای طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت مراسم اربعین حسینی و تامین امنیت ترافیکی این مراسم در داخل کشور افزود: سال گذشته شاهد کاهش جانباختگان تصادفات در استان‌های هدف سفر اربعین بودیم. تنها در استان آذربایجان غربی و مرکزی افزایش داشتیم. اما در مجموع در سایر استان‌ها ۱۹ درصد کاهش جانباختگان داشتیم. امیدواریم امسال هم همه دستگاه‌ها تلاش کنند که همچنان شاهد کاهش این تصادفات باشیم.

به گفته مومنی در طرح اربعین سال گذشته ۴۲ درصد از تصادفات به علت عدم توجه به جلو رخ داد. بیشترین تصادفات نیز از ساعت ۱۲ تا ۱۶ رخ داده بود.

وی افزود: سال گذشته سهم مرز مهران از سهم ترددها بیش از ۳۸ هزار تردد بود. ۳۴ درصد ترددها از این مرز اتفاق افتاد. همچنین ۷۵ درصد اتوبوس‌ها از سمت مهران تردد داشتند.

مومنی اظهارکرد: طرح ترافیکی اربعین از ۱۶ مرداد تا ۸ شهریور اجرا می‌شود. تیم‌های عملیاتی و امدادی و همه دستگاه‌ها در این بازه زمانی در مراکز مختلف آماده‌باش خواهند بود. همچنین تمام عملیات‌های عمرانی از ۲۰ مرداد در استان‌های هدف شامل ایلام، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، مرکزی و لرستان لغو می‌شود.

شهریور، ماه تصادف

رئیس پلیس راه با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات رانندگی در شهریور ماه رخ می‌دهد؛ ادامه داد: در شهریور سال گذشته آمار جانباختگان پنج درصد کاهش یافت. البته از اول امسال شاهد هستیم که آمار تصادفات رو به کاهش است. امیدواریم تا پایان سال این روند ادامه پیدا کند. اگر ما بتوانیم تصادفات شهریور ماه را کاهش دهیم ان‌شاءالله تا پایان سال این روند ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهویور ماه سال گذشته نیز بیشترین تصادفات به علت عدم توجه به جلو با آمار ۴۲ درصدی از کل دلایل وقوع تصادفات بود. همچنین از ساعت ۱۶ تا ۲۰ نیز بیشترین تصادفات رخ داده بود.

رئیس پلیس راه فراجا ادامه داد: استان‌های تهران و البرز در شهریور ماه بیشترین تردد را دارند. آمار جانباختگان در سه ماه اول امسال و سال گذشته ۹ درصد کاهش داشت که امسال هم باید روند کاهشی حفظ شود.

مومنی همچنین با اشاره به فعالیت پایانه برکت در مرز مهران گفت: همه اتوبوس‌ها فقط باید از کمربندی غربی وارد پایانه برکت شوند و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: استراحت‌گاه‌ها و موکب‌های بین راهی باید ایجاد شود تا رانندگان به استراحت بپردازند. همچنین جایگاه سوخت و اورژانس هوایی نیز از دیگر عواملی است که باید تقویت شود.

ایسنا

مسکن

شناسه : 442580
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا