مبلغ جدید جریمه پارک ممنوع چقدر شد؟

نرخ جدید جریمه «توقف در محل ممنوع» یا همان «پارک ممنوع» که جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود، در سه مبلغ متفاوت بر اساس محل ارتکاب جریمه متفاوت است.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز،   نرخ جدید جریمه، «پارک ممنوع» ۵۰ هزار تومان است که نسبت به گذشته ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.

از ۲۳ تیرماه سال جاری، بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جرائم راهنمایی و رانندگی افزایش یافت و پلیس امیدوار است که این مسئله باعث بازدارندگی شده و کاهش تلفات تصادفات و افزایش نظم ترافیکی را در پی داشته باشد.

نرخ جدید جریمه «توقف در محل ممنوع» یا همان «پارک ممنوع» که جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود، در سه مبلغ متفاوت بر اساس محل ارتکاب جریمه متفاوت است.

مبلغ این جریمه در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی۵۰ هزار تومان پیش بینی شده است. در سایر شهرها ۴۰ هزار تومان و در روستاها و راه های روستایی نیز ۳۰ هزار تومان جریمه برای ارتکاب آن در نظر گرفته شده است. 

پیش از این، مبلغ این جریمه ۴۰ هزار تومان در کلانشهرها بود.

توقف در محل ممنوع یا همان پارک ممنوع، جزو تخلفات ساکن رانندگی محسوب می‌شود که در بسیاری از موارد و به خصوص ساعات پیک ترافیک سبب اخلال در تردد خودروها و در نتیجه افزایش حجم ترافیک می‌شود. این تخلف به وسیله خودروهای دوربین دار پلیس و همچنین ماموران پلیس راهور ثبت می‌شود.

خبرآنلاین

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 442684
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا