رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛

پول خرید تضمینی گندم را وزارت نفت می‌دهد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با هدف تامین منابع مالی برای پرداخت مطالبات گندمکاران، در گفتگو با وزیر نفت این موضوع را پیگیری کرد.

جهان صنعت نیوز – با وجود افزایش قابل توجه خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته، پرداخت مطالبات کشاورزان با تأخیر مواجه شده است. محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، ضمن تأیید این موضوع، از پیگیری جدی برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران خبر داده و اعلام کرده است که بخشی از این مطالبات در حال پرداخت است.

افزایش خرید تضمینی گندم همراه با تأخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان

سرویس کشاورزی ؛ محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، از افزایش قابل توجه خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد. وی با اشاره به این موضوع که میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به حدود ۱۰ میلیون تن رسیده است، بر اهمیت این دستاورد در تأمین امنیت غذایی کشور تأکید کرد.
با این حال، عسکری به وجود مشکلاتی در پرداخت مطالبات گندم‌کاران اشاره کرد و گفت: “متأسفانه بخشی از مطالبات گندم‌کاران پرداخت نشده است که همین مسئله نگرانی کشاورزان را به همراه داشته است.” وی افزود که این تأخیر در پرداخت مطالبات، می‌تواند انگیزه کشاورزان را برای تولید کاهش داده و بر امنیت غذایی کشور تأثیر منفی بگذارد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم در کشور برای پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار مکاتباتی را با مسئولین ذی‌ربط داشته است، تصریح کرد: “طی

وزارت نفت پول خرید تضمینی گندم را می‌دهد؟

روزهای اخیر در تماس تلفنی با وزیر نفت خواستار تامین منابع لازم شدم و بخشی از بدهی دولت به گندم‌کاران درحال پرداخت است و مقرر شده تمامی ۸۰ هزار میلیارد تومان طلب کشاورزان هرچه سریع‌تر پرداخت شود.”

اخبار برگزیدهکشاورزی

شناسه : 442708
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا