واکنش مقامات داخلی به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر حماس

روابط عمومی کل سپاه پاسداران اعلام کرد که بامداد امروز اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران به شهادت رسید. مقامات داخلی به این ترور واکنش نشان دادند و تسلیت گفتند.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، روابط عمومی کل سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، و یکی از محافظان وی که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب به ایران آمده بودند، در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

اکنون مقامات داخلی به ترور هنیه واکنش نشان دادند و شهادت او را تسلیت گفتند.

واکنش سید حسن خمینی به ترور هنیه

سید حسن خمینی نیز در واکنش به ترور بامداد امروز گفت:«شکست‌های پی‌درپی دشمن صهیونیستی در ۳۰۰ روز اخیر پس از عملیات طوفان الاقصی، چهره خشن و پلشت این رژیم را که به تعبیر رهبر انقلاب «یک باند جنایتکار، قاتل و تروریست» است، بیش از قبل نشان داده است.

امیدوارم این شهادت‌ها مقدمه پیروزی نهایی آرمان فلسطین باشد.»

پیام تسلیت سخنگوی وزارت خارجه

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشور در واکنش به ترور اسماعیل هنیه گفت:

« شهادت مجاهد سرافراز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین-حماس- در تهران را به ملت بزرگ و سرافراز فلسطین، جنبش حماس و همه گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز همه جریان‌های مقاومت و ملتها و کشورهای حامی آرمان فلسطین تبریک و تسلیت می‌گویم.

بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت. شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد. »

واکنش شهردار تهران

علیرضا زاکانی، شهردار تهران شهادت هنیه را تسلیت گفت و نوشت:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون

شهادت مبارز خستگی‌ناپذیر و شخصیت برجسته جبهه مقاومت اسلامی، شهید اسماعیل هنیه، به دست سفاک‌ترین قاتلان تاریخ را به محضر امام عصر (عج)، ولی‌امر مسلمین جهان، امت اسلامی و همه آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

آن شهید مجاهد که از جمله پرچمداران نهضت آزادی قدس شریف بود، بار‌ها در معرض شهادت قرار گرفت و صهیونیست‌ها، عاقبت وی را در مأمن خویش در تهران به شهادت رساندند. ملت ایران و مردم تهران قهرمان، ترور مهمان مبارز خویش را محکوم می‌کنند و یقینا تاوان سخت شهادت این قهرمان از سران رژیم منحوس صهیونیستی گرفته می‌شود.

صبح ظفر نزدیک است و پیام‌رسای مقاومت برای آزادسازی فلسطین، جهانی شده و نام مبارک شهید هنیه، در صحن مسجد الاقصی طنین انداز خواهد شد.»

ترور هنیه در دست بررسی است

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت:«این رخداد یک اقدام بزدلانه‌ای بود که بی‌شک بانیان آن پاسخ لازم را دریافت خواهند کرد. موضوع در دست بررسی است و کمیسیون امنیت، اطلاعات لازم را در خصوص اقدامات و جلسات بعدی اعلام خواهد کرد.»

اسرائیل تاوان پس می‌دهد

محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتشار پیامی ضمن محکومیت اقدام تروریستی که منجر به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس شد، نوشت:

«شهادت انسان آزاده، مومن و رهبر سرافراز ملت فلسطین، اسماعیل هنیه را به همه آزادگان عالم به ویژه ملت قهرمان فلسطین تسلیت می‌گویم. این شهادت سند دیگری بر زبونی باند جنایتکار تل‌آویو از کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان فلسطینی و زیر پا گذاشتن حقوق بشر تا نقض حریم حقوقی و قوانین بین‌المللی کشورها در ترور رهبران محبوب ملت‌ها است.

چه احمق هستند آن‌ها که فکر می‌کنند این نوع قدرت‌نمایی زبونانه قادر است ضعف و درماندگی آن‌ها را در رویارویی قهرمانانه فرزندان شجاع و شکست ناپذیر فلسطین جبران کند. اسرائیل تاوان بزرگی خواهد داد.»

پیام تسلیت سید محمد خاتمی

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 

شهادت جناب اسماعیل هنیه که از چهره های برجسته مقاومت و مبارزه و مقابله با ترور و سرکوب و اشغال بود، و چندی پیش نیز شاهد شهادت نزدیکترین کسان خود در کنار دهها هزار فلسطینی قربانی جنایات وحشتناک اسرائیل در غزه، نشانه دیگری از پلیدی و نفرت انگیزی تروریسم است؛ به خصوص وقتی که رنگ دولتی را به خود می گیرد.

از خداوند منان می خواهم که خون پاک این شهید همچون زندگی سرشار از مبارزه اش عاملی باشد در جهت رهائی هرچه زودتر مردم مظلوم فلسطین بخصوص مظلومان غزّه.

برای روان پاک او و همه شهیدان راه عزت و آزادی آرزوی علو درجات دارم.

سید محمد خاتمی

 

۱۴۰۳/۱۰/۵

منبع: اکو ایران

سیاسی

شناسه : 442711
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا