ثبت‌نام امتحانات جبرانی مردادماه آغاز شد

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: با اعلام نمرات امتحانات نهایی، فرآیند ثبت‌نام برای آزمون‌های جبرانی مردادماه آغاز خواهد شد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، محسن زارعی با بیان اینکه در بیست‌و‌ششمین جلسه ستاد عالی آزمون‌ها مصوباتی داشتیم، اظهار کرد: نتایج امتحانات نهایی پایه دهم اعلام شده است و دانش‌آموزان امکان ثبت درخواست بررسی مجدد را دارند.

وی افزود: به محض درخواست بررسی مجدد، برگه امتحان برای مصحح چهارم ارسال خواهد شد و مصحح چهارم به عنوان مصحح مستقل کار تصحیح را انجام خواهد داد و ممکن است این نمره کاهش یا افزایش داشته باشد یا همان نمره قبل، ثبت شود.

زارعی با بیان اینکه نتایج امتحانات نهایی پایه یازدهم نیز اعلام شده است، عنوان کرد: دانش‌آموزان ۴۸ ساعت فرصت برای ثبت درخواست بررسی مجدد دارند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای پایه یازدهم باقیمانده برگه‌های امتحانی در حال تصحیح است، ادامه داد: درس تعلیمات دینی برای دانش آموزان پایه دهم و پایه یازدهم و درس فلسفه یک برای پایه یازدهم باقی مانده است و انتظار می‌رود دبیران همکاری بیشتری در وقت باقی مانده داشته باشند تا اوراق به سرعت تصحیح شود و دانش‌آموزان بیش از این منتظر اعلام نتیجه نباشند.

ثبت‌نام آزمون‌های جبرانی تابستان

وی ادامه داد: مدیران مدارس بعد از دریافت نمرات دانش‌آموزان کار ثبت‌نام را برای آزمون‌های جبرانی تابستان انجام دهند و بعد از انتقال اطلاعات به منطقه، کارت شرکت در امتحانات جبرانی مرداد ماه صادر خواهد شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتیجه آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد اعلام شده است، گفت: اگر اعتراضی نسبت به نتیجه وجود دارد امکان ثبت اعتراض فعال است.

زارعی با بیان اینکه سامانه مشاهده سوابق تحصیلی در حال نهایی شدن است، عنوان کرد: داوطلبان با مراجعه به سامانه بعد از پرداخت هزینه‌ای که طبق مصوبه هیئت وزیران تعیین شده است، سوابق خود را مشاهده می‌کنند و بعد از تایید، سوابق به سازمان سنجش ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کردند حتماً باید به این سامانه مراجعه داشته باشند چون شرط ارسال سوابق تحصیلی به سازمان سنجش مراجعه به سامانه، پرداخت هزینه و تایید خواهد بود.

منبع: تسنیم

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 442744
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا