۹ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شد

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: نیروگاه‌های جدید کشور با توان ایرانی و مطابق با فناوری روز دنیا در حال ساخت است و در سه سال گذشته ۹ هزار مگاوات به توان نیروگاه‌های کشور اضافه شد.

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی جهان صنعت نیوز، اسماعیل نمازی مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه تولید برق یک کار پیچیده، دشوار و دارای فناوری پیشرفته‌ای است. گفت: به‌واسطه زیرساخت‌های ایجاد شده در صنعت برق، بسیاری از نیروگاه‌های کشور به‌ویژه واحدهای در حال نصب ایرانی هستند. و اگر چنین ظرفیتی در کشور وجود نداشت. امروز با شرایط بسیار دشواری در صنعت برق روبه‌رو بودیم.

وی ادامه‌داد: در سه سال گذشته بیش از ۹ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد. که ۲ هزار مگاوات از این رقم مربوط به ارتقای توان و رفع محدودیت تولید نیروگاه‌های موجود و بقیه آن مربوط به احداث واحدهای جدید نیروگاهی بود.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با بیان اینکه هشت هزار مگاوات نیروگاه جدید در دست احداث است. خاطرنشان‌کرد: نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر اردبیل نیز به‌عنوان یکی از واحدهای جدید نیروگاهی. با برخورداری از فناوری و پیچیدگی ساخت فراوان به‌زودی وارد مدار تولید خواهد شد. و طی چند روز آینده نخستین واحد نیروگاه کلاس اف سهند به‌عنوان یکی از واحدهای راندمان بالای جدید در کشور راه‌اندازی می‌شود.

منبع: مهر

نفت و پتروشیمی

شناسه : 442815
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا