هواشناسی ۱۱ مرداد؛ وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور، جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی طی پنج روز آینده خبر داد.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، صادق ضیاییان درباره آخرین وضعیت جوی استان‌های مختلف، اظهار کرد: امروز (۱۱ مردادماه) در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان شرقی بارش رگبار پراکنده و در مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب شرق فارس و جنوب کرمان رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه (۱۲ مردادماه) در برخی نقاط شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز واقع در استان‌های تهران و سمنان بارش پراکنده و در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب و غرب کرمان، شمال و غرب هرمزگان، ارتفاعات شرقی و شمالی فارس و ارتفاعات جنوب اصفهان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

به گفته رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، شنبه (۱۳ مردادماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی نقاط استان گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده

ضیائیان با بیان اینکه یکشنبه (۱۴ مردادماه) در ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان و کرمان افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود، گفت: دوشنبه (۱۵ مردادماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا یکشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر مواج هستند.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (۱۲ مرداد) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعتها وزش باد و از بعدازظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۴ و ۳۸ درجه سانتیگراد و برای جمعه (۱۳ مرداد) صاف تا کمی ابری از بعدازظهر افزایش باد گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۲۶ و ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۱۳ و ۱۴ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: ایسنا

عمومی

شناسه : 442874
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا