بهترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در ۲۰۲۴ کدام اند؟

مقطع کارشناسی ارشد در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین مقاطع تحصیلی در سراسر دنیاست. دانشجویان بین‌المللی زیادی از تمام دنیا به دنبال بهترین کشور دنیا برای تحصیل کارشناسی ارشد هستند. 

اما در واقع چه معیارهایی بهترین کشور را تعیین می‌کند؟ بهترین کشور برای تحصیل کارشناسی ارشد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوالات بهتر است از یک مشاوره مهاجرتی کمک بگیرید. برخی از شرکت‌ها هستند که مشاوره رایگان مهاجرت در اختیار دانشجویان می‌گذارند. با این حال ما سعی کردیم در این مطلب بخش زیادی از سوالاتتان را پاسخ دهیم. 

کدام کشور برای تحصیل کارشناسی ارشد بهتر است؟

زمانی که در یک کشور جدید تحصیل می‌کنید، مهارت‌های جدید یاد می‌گیرید، رشد می‌کنید و فرصت‌های زیادی در پیش رویتان قرار می‌گیرد. 

  • بهترین کشور برای تحصیل دانشجویان ایرانی شامل مواردی می‌شود؛ برای مثال اینکه دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی برگزار شوند
  • موقعیت‌های شغلی برای کارآموزی و شغل‌های تمام وقت زیادی وجود داشته باشد
  • تحصیل مقرون به‌صرفه باشد
  • آموزش بسیار با کیفیتی وجود داشته باشد
  • در صورت لزوم، امکان دریافت بورسیه‌های فول فاند تحصیلی وجود داشته باشد

در ادامه مطلب لیستی از بهترین مقاصد برای تحصیلی کارشناسی ارشد را به شما معرفی می‌کنیم. با این حال باید در نظر داشته باشید که«بهترین دانشگاه» به رشته انتخابی شما، میزان هزینه مدنظرتان و در نهایت انتظارتان از کشور و دانشگاه برمی‌گردد. 

۵ مورد از بهترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

آمریکا؛ برای مقطع کارشناسی ارشد  

تحصیل در آمریکا قطعا در صدر این لیست قرار دارد. آمریکا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیاست. به دلیل تنوع فرهنگی بالا در این کشور، زندگی برای دانشجویان بین‌المللی آسان‌تر خواهد بود.

همچنین بزرگ‌ترین صنایع جهان در آمریکا قرار دارد. این نکته باعث می‌شود موقعیت‌های شغلی بی‌شماری در پیش روی دانشجویان بین‌المللی قرار بگیرد. علاوه بر این بهترین کشورهای جهان در آمریکا قرار دارند. 

حدود هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آمریکا حدود ۳۶۰۰ دلار آمریکا محاسبه می‌شود. بهترین دانشگاه‌های آمریکا به شرح زیر هستند: 

  • دانشگاه ماساچوست
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه کارنگی ملون
  • موسسه فناوری جورجیا
  • دانشگاه کالیفرنیا

کانادا؛ برای مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

سال‌هاست تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی از جمله گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌رود. استانداردهای زندگی و دوره های MS در کانادا در تراز جهانی در سطح بالایی قرار دارند. با این حال اگر پای مقایسه به میان بیاید، هزینه‌‌های زندگی و تحصیل به نسبت کشورهایی مانند آمریکا، بریتانیا و استرالیا کمتر است. 

همچنین ارائه نمره GRE اجباری نیست؛ اما اگر هدفتان تحصیل در دانشگاه‌های مطرح است، داشتن این نمره توصیه می‌شود. اما در نظر داشته باشید ارائه نمره آیلتس برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا اجباری است.

تحصیل در کانادا

علاوه بر  این بر اساس آمار، شادترین دانش‌آموزان در کانادا تحصیل می‌کنند. همچنین ۸ دانشگاه از ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان در کانادا قرار دارد. 

برترین دانشگاه های کانادا برای MS:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا، ونکوور
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه غرب

آلمان؛ برای مهاجرت در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل و زندگی مقرون به‌صرفه، آموزش با کیفیت و سطح اشتغال بالا، از جمله مواردی است که در سال‌های اخیر آلمان را به یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.  متوسط ​​هزینه زندگی در آلمان را می توان حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو  تخمین زد که شامل اجاره، غذا، حمل و نقل و بیمه نیز می‌شود.

طبق بررسی‌های اخیر، بیش از ۳۵۷۰۰۰ دانشجو در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد در کشور آلمان تحصیل می‌کنند. همچنین دانشجویان بین‌المللی اجازه کار در دوران دانشجویی را دارند که شامل ۹۰ روز کاری کامل و ۱۸۰ نیم روز کاری می‌شود. متوسط درآمد نیز برای کارهای دانشجویی حدود ۱۰ تا ۱۵ یورو در ساعت محاسبه می‌شود.

برترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل ms:

  • دانشگاه فنی مونیخ
  • لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  • Ruprecht-Karls-Universitaet Heidelberg
  • موسسه فناوری کارلسروهه

انگلیس، یکی از بهترین کشورها برای مقطع کارشناسی ارشد

یکی از جذاب‌ترین کشورهای دنیا برای تحصیل کارشناسی ارشد، انگلستان است؛ به این دلیل که طول مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان کوتاه‌تر است. این مقطع در این کشور یک سال طول می‌کشد. با این تفاسیر افراد می‌توانند از همان ابتدا در رشته‌شان متخصص باشند.

همچنین دو مورد از بزرگترین دانشگاه‌های دنیا، کمبریج و آکسفورد، در این کشور قرار دارد. از آن جایی که تحصیل در این کشور تنها یک سال طول می‌کشد، هزینه‌های آن نیز به نسبت آمریکا، مقرون به صرفه‌تر است. 

انگلیس، یکی از بهترین کشورها برای مقطع کارشناسی ارشد

با این حال ممکن است از خودتان بپرسید چرا دانشجویان زیادی این کشور را برای تحصیل انتخاب نمی‌کنند؟ چون علیرغم اینکه انگلستان تحصیل بسیار با کیفیتی ارائه می‌کند، فرصت‌های شغلی پس از تحصیل در این کشور، به اندازه کشوری مانند آلمان یا آمریکا فراوان نیست. 

متوسط هزینه‌های تقریبی در بریتانیا حدود ۲۰ هزار پوند در سال محاسبه می‌شود. 

برترین دانشگاه‌های بریتانیا برای کارشناسی ارشد: 

  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه ادینبرگ

استرالیا یکی از بهترین کشورها برای مقطع کارشناسی ارشد

یکی از بهترین کشورها در سراسر دنیا برای دانشجویان جاه طلب، استرالیا بوده است. آمار نشان می‌دهد که ۷ دانشگاه ،از برترین دانشگاه‌های جهان در استرالیا قرار دارد. کیفیت و تنوع آموزش در این کشور از جمله نکاتی است  که سالانه دانشجویان زیادی را به خود جلب می‌کند. 

برای پذیرش دانشگاه‌های استرالیا به مدرک زبان IELTS/PTE نیاز خواهید داشت و بر خلاف دانشگاه‌های آمریکا نیاز به گرفتن نمره gre نیست. مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا دو ساله است و بعد از آن دانشجویان می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند. 

هزینه‌های تقریبی در استرالیا حدود ۴۴ هزار دلار استرالیا برآورد می‌شود. 

برترین دانشگاه‌های استرالیا برا تحصیل کارشناسی ارشد:

  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه ملی استرالیا

نتیجه گیری

انتخاب کشور مناسب برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، یک تصمیم اساسی است که می‌تواند مسیر تحصیلی و حرفه‌ای شما را عمیقا تحت تاثیر قرار دهد. ایالات متحده و بریتانیا به دلیل دانشگاه‌های معتبر و برنامه‌های متنوع، محیط‌های آموزشی غنی و شبکه‌های حرفه‌ای گسترده مورد علاقه هستند. آلمان با آموزش با کیفیت بالا و شهریه مقرون به صرفه، همراه با تاکید شدید بر تحقیق و نوآوری، دانشجویان را جذب می کند. کشورهایی مانند کانادا و استرالیا مزایای منحصر به فردی مانند توسعه مهارت های عملی، محیط‌های چند فرهنگی پر جنب و جوش و پشتیبانی قوی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.

در نهایت، بهترین کشور برای مدرک کارشناسی ارشد با اهداف شخصی و حرفه‌ای شما همسو خواهد شد. هر مقصد ترکیبی متمایز از برتری دانشگاهی، تجربه فرهنگی و فرصت‌های شغلی ارائه می‌دهد. با در نظر گرفتن دقیق این عوامل، می‌توانید انتخابی آگاهانه داشته باشید که نه تنها سفر تحصیلی شما را پربار می‌کند، بلکه پایه‌ای قوی برای موفقیت در آینده ایجاد خواهد کرد. فرقی نمی‌کند اولویتتان تحقیقات پیشرفته، تجربه فرهنگ‌های جدید یا چشم‌انداز شغلی امیدوارکننده باشد، در نهایت کشورهای گفته شده می‌توانند این موقعیت را در اختیار شما قرار دهد.

 

این مطلب توسط جهان صنعت نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی

شناسه : 442950
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا