بیت کوین صعودی می شود؟

قیمت بیت‌کوین طی امروز و پس از کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلستان با کاهش همراه شد. با این حال، کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر می‌تواند یک روند مثبت برای این ارز دیجیتال به وجود آورد.

به گزارش سرویس ارز دیجیتال جهان صنعت نیوز، قیمت ‌بیت‌کوین پس از آنکه بانک مرکزی انگلستان طی امروز پنجشنبه (۱۱ مرداد) تصمیم گرفت نرخ بهره را کاهش دهد، می‌تواند شاهد روند مثبت بیشتری باشد.

به نوشته کوین تلگراف، بانک مرکزی انگلستان طی امروز در اقدامی تاریخی نرخ بهره را کاهش داد. این نخستین کاهش از اوایل سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود و نرخ بهره این کشور با کاهش ۰/۲۵ درصدی اکنون در سطح ۵ درصد قرار گرفته است.

قیمت بیت‌کوین می‌تواند به شکل مثبت از کاهش ناگهانی نرخ بهره توسط انگلستان بهره ببرد، چراکه اقتصاددانان نسبت به انجام این اقدام توسط این بانک، اتفاق نظر نداشتند.

از لحاظ تاریخی، تسهیل سیاست پولی باعث تقویت دارایی‌هایی مانند بیت‌کوین و طلا شده است. با این حال، قیمت بیت‌کوین با وجود تصمیم بانک مرکزی انگلستان که نرخ بهره را برای نخستین‌بار در چهار سال اخیر کاهش داد، در یک محدوده باقی مانده و به کمتر از سطح ۶۵ هزار دلار کاهش پیدا کرده است.

حرکت منفی بیت کوین

حرکت قیمتی منفی بیت‌کوین می‌تواند به تصمیم بانک مرکزی آمریکا مربوط باشد که در روز چهارشنبه نرخ‌های بهره را بدون تغییر، ثابت گذاشت. با این حال، کارشناسان معتقدند اگر فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد، قیمت بیت‌کوین می‌تواند با روند مثبت قابل توجهی همراه شود.

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز پنجشنبه (۱۱ مرداد) از ۶۲ هزار و ۷۸۳ دلار تا ۶۴ هزار و ۹۱۷ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۳۸ به وقت ایران، ۶۲ هزار و ۹۲۱ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷/۸۰ میلیارد دلار بوده. ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۳ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۱۰۵ دلار تا ۳ هزار و ۲۴۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۳۹ به وقت ایران، ۳ هزار و ۱۲۲ دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹/۵۵ میلیارد دلار بود. ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۱ درصد کاهش یافته است.

اکوایران

ارز دیجیتال

شناسه : 443030
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا