امنیت سایبری ثبت احوال تقویت می شود

هیئت وزیران مبلغ 100 میلیارد تومان را به سازمان ثبت احوال کشور اختصاص داد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، هیئت وزیران در جلسه‌ای که در تاریخ ۲۰ تیر برگزار شد. تصمیم به اعطای اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی به سازمان ثبت احوال کشور گرفت. این اعتبار به منظور تجهیزات لازم برای مقابله با تهدیدات و بحران‌های سایبری اختصاص یافته است.

در متن این مصوبه آمده «برای مقابله با تهدیدات و بحران‌های سایبری از طریق ارائه خدمات به صورت الکترونیکی (در قالب دولت الکترونیک). تجهیز و ارتقای توانمندی‌های مرکز داده و توسعه زیرساخت فناوری» این اعتبار (تجهیزات). در اختیار سازمان ثبت احوال قرار گرفته که باید طبق مقررات هزینه شود.

سازمان ثبت احوال کشور موظف است گزارش عملکرد این مصوبه را هر سه ماه یک بار به سازمان برنامه و بودجه و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

اقلام این فهرست

از جمله اقلام این فهرست می‌توان به “UPS 400 K & Battery”، خنک کننده “Inrow 60cm”، سرور “HPE DL380 G11″، دستگاه ذخیره ساز “Unity 880 XT” و “Switch access nexus 93180” اشاره کرد.

سال گذشته(۲۸ شهریور) اخباری مبنی بر هک سامانه سازمان ثبت احوال منتشر شد و یک گروه هکری تصاویری از اطلاعات این سامانه را منتشر و ادعا کرد که سایت سازمان ثبت احوال کشور هک شده است.

برخی خبرگزاری‌ها نیز مدعی شدند که حمله سایبری به سازمان ثبت احوال و هک زیر ساخت‌های این سازمان، این خبر شایعه بوده است.

اما با وجود تکذیبیه‌ کوتاهی که سازمان ثبت احوال منتشر کرد، هکر با انتشار داده‌های بیشتری، تأکید کرده که به این اطلاعات دسترسی دارد.

منبع: اکوایران

دانش و فناوری

شناسه : 443177
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا