وزیر جنگ اسراییل خواهان تشکیل ائتلافی علیه ایران شد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر دفاع انگلیس، خواستار تشکیل یک ائتلاف بین المللی علیه ایران و گروه‌های متحد آن در منطقه برای دفاع از این رژیم شد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، دفتر «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد. وی در شهر تل‌آویو با «جان هیلی»، وزیر دفاع انگلیس در جریان نخستین سفر خود به سرزمین‌های اشغالی از زمان تصدی این منصب دیدار کرده است.

در این بیانیه آمده است: دو وزیر تعهد مشترک رژیم صهیونیستی و انگلیس برای حفاظت از همکاری خود. و تقویت آن در برخی از زمینه‌های راهبردی و نظامی از جمله در زمینه اطلاعاتی را مورد بررسی قرار دادند.

روزنامه رای‌الیوم نوشت: گالانت در این دیدار از «همکاری دفاعی مهم» رژیم صهیونیستی با انگلیس در زمان مشارکت این کشور در آن چه «دفع». حمله موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی در ماه آوریل گذشته خواند، قدردانی کرد. حمله‌ای که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه انجام شد.

واکنش‌های قریب الوقوع ایران

در ادامه بیانیه دفتر گالانت آمده است وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اشاره به واکنش‌های قریب الوقوع ایران. مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله) و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ترور «اسماعیل هنیه». رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و «فؤاد شکر»، فرمانده ارشد حزب الله در بیروت. با وزیر دفاع انگلیس درباره «آمادگی و توانایی‌های ارتش اسرائیل برای دفاع در جبهه‌های مختلف در سایه تحولات اخیر» رایزنی کرد.

گالانت در این دیدار خواستار «تشکیل یک ائتلاف بین المللی با مشارکت اسرائیل علیه ایران و عوامل آن» شد و مدعی شد: «این اقدام تاثیر بسزایی بر امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی خواهد داشت». در بیانیه دفتر گالانت، پاسخ وزیر دفاع انگلیس به این درخواست تشریح نشده است.

وزیر دفاع انگلیس روز پنجشنبه در راستای تلاش برای برقراری ثبات در منطقه وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

منبع: ایسنا

سیاسی

شناسه : 443218
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا