قیمت سکه و طلا بر سر دو راهی / بازار آماده رکورد شکنی می‌شود؟

تحلیلگران معتقدند اگر قیمت دلار هرات امروز در کانال 61 هزار تومان باقی بماند، قیمت سکه نقدی هم می‌تواند یک کانال بالا رود و روند صعودی را ادامه دهد. اما اگر قیمت دلار از این کانال عقب‌نشینی کند، قیمت سکه در کانال 43 میلیون تومان نوسان خواهد داشت.

جهان صنعت نیوز – هفته گذشته بازار طلا و سکه روند صعودی را تجربه کرد؛ به طوری که قیمت طلای آبشده تا نزدیکی ۱۶ میلیون تومان و قیمت سکه به کانال ۴۴ میلیون تومان رسید. این افزایش قیمت‌ها به دنبال نوسانات شدید نرخ ارز ناشی از خبر ترور اسماعیل هنیه در تهران و بالا رفتن ریسک‌های سیاسی و ژئوپلتیکی رخ داد. قیمت دلار به کانال ۶۰ هزار تومان و در معاملات پشت خطی به ۶۱ هزار تومان رسید. همچنین، قیمت انس جهانی طلا با صعود به بالای ۲۴۰۰ دلار و رسیدن به سقف تاریخی ۲۴۷۰ دلار، تاثیر زیادی بر بازار طلا داشت.

بازار طلا و سکه در مسیر صعود

سرویس طلا و ارز : بازار طلا و ارز که از ابتدای هفته گذشته روند افزایشی داشتند، در روز چهارشنبه با خبر ترور اسماعیل هنیه در تهران نوسان بیشتری را تجربه کردند و قیمت‌ها وارد کانال جدیدی شدند. در هفته گذشته، قیمت سکه سه کانال بالا آمد و به محدوده ۴۳ میلیون تومان رسید و قیمت طلای آبشده که از روز چهارشنبه وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شده بود، در معاملات پشت خط روز جمعه با افزایش به مرز کانال ۱۶ میلیون تومان رسید.

بالا رفتن ریسک‌های سیاسی و ژئوپلتیکی در منطقه و ترور اسماعیل هنیه در تهران باعث شد بازار ارز نیز با هیجان همراه شود. قیمت دلار که هفته را در ۵۸ هزار تومان شروع کرده بود، در انتهای هفته به کانال ۶۰ هزار تومان رسید و در معاملات پشت خطی نیز با افزایش وارد کانال ۶۱ هزار تومان شد.

سیگنال انس جهانی به بازار طلا

علاوه بر افزایش قیمت دلار، قیمت انس جهانی طلا نیز در هفته گذشته بر مدار صعود بود و به بالای ۲۴۰۰ دلار بازگشت. نوسان قیمت انس طلای جهانی در روز جمعه پس از انتشار داده‌های بازار کار آمریکا به سقف تاریخی ۲۴۷۰ دلار رسید. همزمان با گزارش بازار کار آمریکا، شاخص دلار نیز کاهش یافت و به قیمت انس طلا اجازه داد به سقف جدید خود برسد. قیمت انس طلا در لحظه تدوین این گزارش از این مرز عقب‌نشینی کرده و به حدود ۲۴۴۲ دلار بازگشته است.

قیمت سکه حواله نیز با رشد قیمت دلار و افزایش قیمت انس طلا در معاملات پشت خطی، روند صعودی داشت و به بالای کانال ۴۴ میلیون تومان رسید. قیمت طلای آبشده نیز در بالای مرز حمایت بازگشایی شد و با افزایش به ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید؛ اما با کاهش قیمت انس طلا از این مرز فاصله گرفت و در پله هفتم کانال ۱۵ میلیون تومان به کار خود پایان داد.

پیش بینی قیمت سکه و طلا

تحلیلگران معتقدند اگر قیمت دلار هرات امروز در کانال ۶۱ هزار تومان باقی بماند، قیمت سکه نقدی هم می‌تواند یک کانال بالا رود و روند صعودی را ادامه دهد. اما اگر قیمت دلار از این کانال عقب‌نشینی کند، قیمت سکه در کانال ۴۳ میلیون تومان نوسان خواهد داشت.

چارت تکنیکال نیز محدوده مقاومتی مهم طلای آبشده را در نرخ ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نشان می‌دهد که در این نقطه فروشنده می‌تواند وارد بازار شود. در صورت فروش قوی، قیمت طلا می‌تواند از این محدوده عقب‌نشینی کند؛ اما در صورت عبور از این محدوده، قیمت طلای آبشده می‌تواند به سمت سقف حرکت کند. مرز حمایت مهم طلای آبشده نیز در حوالی نرخ ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است که قیمت طلا می‌تواند نسبت به آن واکنش نشان دهد.

اخبار برگزیدهطلا و ارز

شناسه : 443254
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا