خبر خوش برای کشاورزان: واریز ۳۰ هزار میلیارد تومان به حساب گندمکاران

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران در سال 1403 به حساب کشاورزان واریز شد.

جهان صنعت نیوز – وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران برای سال ۱۴۰۳ به حساب کشاورزان واریز شده است. با این پرداخت، مجموع پرداختی‌ها به ۹۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. این پرداخت‌ها طبق قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی و با تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام شده و بر اساس زمان تحویل گندم به شرکت بازرگانی دولتی اولویت‌بندی شده است.

پرداخت مطالبات گندمکاران در سال ۱۴۰۳

سرویس کشاورزی : وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران در سال ۱۴۰۳ پرداخت شده و در مجموع تاکنون ۹۴ هزار میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است. این پرداخت‌ها طبق بند ث تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ و به منظور حمایت از تولیدات داخلی، حفظ امنیت غذایی کشور و تأمین نقدینگی لازم برای خرید گندم انجام شده است.

بر اساس این قانون، قیمت گندم خریداری شده از گندمکاران طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی و با تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، به حساب ذینفع نهایی (کشاورزان) واریز شده است. این پرداخت‌ها بدون لحاظ تسهیلات تکلیفی بانکی صورت گرفته و اولویت زمان تحویل گندم به شرکت بازرگانی دولتی مبنای پرداخت به کشاورزان بوده است.

این اقدام با هدف تأمین نیاز صنف و صنعت تولید کشاورزی داخل کشور و به قیمت نهایی تعیین‌شده توسط شورای قیمت‌گذاری صورت گرفته است. وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرده که مابقی مطالبات نیز به همین ترتیب و بر اساس اولویت زمان تحویل پرداخت خواهد شد.

کشاورزی

شناسه : 443258
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا