ماجرای وام یک میلیاردی مسکن چیست؟

سقف وام ساخت مسکن به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند برای هر واحد در شهرهای بزرگ به یک میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

جهان صنعت نیوز – سیدعباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن، اعلام کرد. که از ابتدای امسال تا پایان خرداد قرارداد ساخت ۲۹ هزار و ۸۷ واحد مسکونی به ارزش ۱۲۹ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال امضا شده است. که نسبت به بهار سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است. وی افزود که تا ۲۸ تیرماه مجموعاً قرارداد تسهیلاتی ۳۳ هزار و ۸۲۰ واحد مسکونی به ارزش بیش از ۱۴۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال. به عنوان قرارداد اولیه و متمم قرارداد نهضت ملی امضا شده است. همچنین سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگانی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند. در شهرهای مختلف اعلام شده. و سیاست‌های اعتباری بانک در حمایت از فناوری‌های نوین و معماری ایرانی اسلامی است.

رشد ۵۰ درصدی قراردادهای ساخت مسکن در سه ماه اول سال

سرویس مسکن: سیدعباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن، از افزایش ۵۰ درصدی قراردادهای ساخت مسکن. در سه ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد. به گفته حسینی، از ابتدای امسال تا پایان خرداد، قرارداد ساخت ۲۹ هزار و ۸۷ واحد مسکونی به ارزش ۱۲۹ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال امضا شده است. این آمار نشان‌دهنده رشد چشمگیر در مقایسه با بهار سال قبل است.

قراردادهای تسهیلاتی بانک مسکن

حسینی همچنین اظهار داشت که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۲۸ تیرماه، مجموعاً قرارداد تسهیلاتی ۳۳ هزار و ۸۲۰ واحد مسکونی. به ارزش بیش از ۱۴۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال. به عنوان قرارداد اولیه و متمم قرارداد نهضت ملی توسط بانک مسکن امضا شده است. این قراردادها شامل تسهیلات ساخت مسکن با استفاده از فناوری‌های نوین و روش‌های جدید ساخت‌وساز می‌باشد.

سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان

وی بیان کرد که در راستای اجرای سیاست‌های اعتباری مصوب بانک، سقف تسهیلات اعطایی ساخت مسکن به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند. برای هر واحد در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت ۱۰ میلیارد ریال، در سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۹ میلیارد ریال و در سایر شهرها ۸ میلیارد ریال تعیین شده است. این تسهیلات به مرور و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به سازندگان پرداخت می‌شود.

حمایت از فناوری‌های نوین و معماری ایرانی اسلامی

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به تجربه کشورهای موفق در حوزه تولید انبوه مسکن باکیفیت و استاندارد و مقاوم در برابر زلزله و حوادث غیرمترقبه توسط دانش‌بنیان‌ها، ریسک سرمایه‌گذاری در اقتصادهای مقاوم دانش‌بنیان را بسیار پایین دانست. وی تاکید کرد که سیاست‌های اعتباری بانک مسکن در حمایت از بکارگیری فناوری‌های نوین در ساخت‌وساز باکیفیت و استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی طرح‌ریزی شده است.

اولویت‌های تسهیلاتی بانک مسکن

حسینی یادآور شد که امسال پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی‌سازی، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار دارد. و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

مسکن

شناسه : 443306
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا