شکایت کارگران درباره حداقل حقوق در دیوان عدالت اداری به کجا رسید؟

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: شکایات ثبت شده در دیوان شد درباره تعیین حداقل حقوق کارگران در سال جدید در حال بررسی است و هنوز رأی صادر نشده و احتمالا به زودی صادر خواهد شد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، حجت‌الاسلام مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین حداقل حقوق کارگران گفت: در سال‌های گذشته نیز در این خصوص شکایاتی در دیوان عدالت اداری ثبت شده بود و دیوان شکایت را وارد ندانست. امسال نیز شکایاتی در دیوان ثبت شد که این شکایات در حال بررسی است و هنوز رأی صادر نشده و احتمالا به زودی صادر خواهد شد.

وی گفت: در سال‌های گذشته نیز در این خصوص شکایاتی در دیوان عدالت اداری ثبت شده بود. دیوان در سنوات گذشته این شکایت را وارد ندانست. امسال نیز شکایاتی در دیوان ثبت شد که این شکایات در هیئت تخصصی در حال بررسی است و به زودی رای آن صادر خواهد شد. قانون‌گذار در تعیین حقوق و دستمزد کارگران به موضوع متناسب‌سازی میزان دریافتی آنان توجه داشته است.

شکایاتی که در این رابطه مطرح شده این است که با توجه به درصد تورم باید حقوق کارگران نیز افزایش پیدا کند. این موضوع در رابطه حقوق بگیران دولتی نیز مطرح است. این یک شاخص برای افزایش حقوق است، اما قانون نگفته است که ۱۰۰ درصد بر اساس تورم حقوق‌ محاسبه شود. بلکه گفته است در تعیین این حقوق باید نیم‌ نگاهی به موضوع تورم داشته باشیم. قانون‌گذار تاکید دارد حقوق کارگران و تورم باید تا حد ممکن به یکدیگر نزدیک باشند. اما الزامی در این موضوع وجود ندارد. همچنین الزامی در لحن قانون‌گذار مبنی بر اینکه بر اساس درصد اعلامی تورم از سوی بانک مرکزی میزان رشد حقوق کارگران اعلام شود، وجود ندارد.

ایلنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 443365
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا