طراحی سایت شرکتی

منظور از سایت شرکتی، وب‌سایتی‌ است که شرکت‌ها برای معرفی برند خود و ارائه خدمات و محصولات به‌صورت آنلاین ایجاد می‌کنند. با طراحی سایت شرکتی می‌توانید جلوه‌ای ویژه به خدمات و محصولات خود ببخشید و شرکت خود را به‌صورت حرفه‌ای به مخاطبان معرفی کنید. این سایت می‌تواند نقش بزرگی در برندسازی و درخشش شرکت شما در بازار رقابتی ایفا کند و موجب پیشرفت زیادی در شرکت شود. البته برای تاثیرگذاری بیشتر باید همواره اطلاعات سایت را به‌روز نگه دارید و با تحلیل داده‌ها به ارتقای آن بپردازید. در ادامه شما را بیشتر با سایت شرکتی، ویژگی‌ها، کاربردها و مراحل طراحی آن آشنا می‌کنیم.

سایت شرکتی چیست؟

سایت شرکتی به‌عنوان یک وب‌سایت حرفه‌ای برای کسب‌وکارها عمل می‌کند که محصولات و خدمات آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. هدف از طراحی سایت شرکتی برقراری ارتباط بیشتر با مشتریان و ایجاد ظاهری برجسته در بازار رقابتی‌ است. طراحی وب‌سایت شرکتی نقش موثری در بازاریابی دیجیتال و موفقیت کسب‌وکار شما دارد؛ به کمک این سایت اعتبار شرکت شما نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه شاهد افزایش درآمد خود خواهید بود. همچنین به تقویت برند شما نیز کمک کرده و مشتریان جدیدی را جذب محصولات و خدمات شما می‌کنند. البته اگر قصد فروش محصولات خود را دارید، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.

عناصر ضروری در یک سایت شرکتی

در طراحی سایت شرکت، عناصری وجود دارند که باید برای موفقیت بیشتر به وب‌سایت خود اضافه کنید. در ادامه به معرفی عناصر مورد نیاز برای طراحی یک سایت شرکتی موفق می‌پردازیم.

  • اطلاعات درباره تاریخچه، ماموریت، ارزش‌ها و تیم مدیریتی شرکت

  • ارائه توضیحاتی کامل درباره خدمات و محصولات خود (شامل ویژگی‌ها، قیمت‌ها و مزایا)

  • ایجاد راه‌های ارتباطی برای تماس با شرکت (مانند فرم‌های تماس)، ارائه اطلاعات تماس و موقعیت جغرافیایی دفتر

  • درنظرگرفتن بخش‌هایی برای مقالات آموزشی، بلاگ و مطالب مرتبط با کار شرکت (کمک به افزایش آگاهی و درک بیشتر مخاطبان از محصولات و خدمات)

  • ایجاد امکان ثبت نظر برای مشتریان در صفحه هر محصول

  • نمایش مشتریان معروف یا پروژه‌های موفق به‌عنوان رزومه کار شرکت

ضرورت طراحی سایت شرکتی

سایت شرکتی به‌عنوان یک نماینده دیجیتال عمل می‌کند که هویت، محصولات، خدمات و ارزش‌های آن شرکت را به تمامی افراد نشان می‌دهد؛ اینگونه اطلاعات به طیف گسترده‌ای از مخاطبان نشان داده می‌شود و امکان پیشرفت بیشتری را برای شرکت فراهم می‌کند. با طراحی سایت برای شرکت، مشتریان می‌توانند به‌صورت ۲۴ ساعته و همیشگی از اطلاعات بهره‌مند شوند و نیازی به نگرانی برای پاسخگویی همه‌جانبه به تمامی مشتریان ندارید. می‌توانید به کمک سئو، محتوا و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ نیز مخاطب خود را به سایت شرکت راهنمایی کنید. همچنین شما امکان تحلیل و بررسی رفتار کاربران را از طریق ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) خواهید داشت؛ این امکان برای شناخت نقاط ضعف و قوت شرکت می‌تواند بسیار مفید واقع شود. به کمک سایت شرکتی می‌توانید برندسازی کنید و پیام‌های برند خود را نیز به خوبی به مخاطب انتقال دهید.

طراحی سایت شرکتی در پلاس طراحی

فرایند کلی طراحی سایت شرکتی

ابتدا طراح باید مخاطب هدف خود را تعیین کند و نیازها و انتظارات شرکت را مورد بررسی قرار دهد؛ سپس طبق اطلاعاتی که به دست می‌آورد، برای طراحی سایت برنامه‌ریزی می‌کند. با طراحی شکل اولیه‌ای از سایت (Wirframe)، طراح از تیم خود بازخورد می‌گیرد و به اصلاح طرح خود می‌پردازد. بعد از انجام اصلاحات، نوبت به طراحی گرافیکی سایت می‌رسد؛ در این مرحله باید رنگ‌ها و فونت‌های مناسب برای سایت را انتخاب کند و طراحی بصری صفحات مختلف آن را انجام دهد.

رابط کاربری سایت نیز باید در این مرحله طراحی شود و عناصر تعاملی مناسب برای تجربه کاربری بهتر طراحی شوند. سپس طراح سایت، کار بهینه‌سازی آن را انجام می‌دهد و فرانت‌اند و بک‌اند را به وب‌سایت اضافه می‌کند. او باید سیستم مدیریت محتوایی (مانند وردپرس، جوملا یا دروپال) نیز برای سایت انتخاب و آن را نصب کند. پس از انجام تست‌های مورد نیاز و ارزیابی سایت، طراح کار راه‌اندازی نهایی سایت را انجام می‌دهد و پس از بارگذاری آن روی سرور، منتشرش می‌کند. پس از انتشار کامل سایت، همچنان این وب‌سایت باید مداوم مورد بررسی قرار گیرد و به‌روز شود.

ویژگی‌های کلیدی یک سایت شرکتی موفق

برای موفقیت بیشتر شرکت باید نکاتی را در طراحی سایت شرکتی رعایت کنید و مطمئن شوید این سایت برخی ویژگی‌های مهم را دارد. در ادامه به بررسی این ویژگی‌های کلیدی می‌پردازیم.

طراحی واکنش‌گرا (Responsible Design)

وب‌سایت شما باید به درستی روی انواع دستگاه‌ها (موبایل، تبلت و دسکتاپ) نمایش داده شود؛ به زبان دیگر مخاطب شما، فارق از دستگاهی که از آن استفاده می‌کند، باید تجربه‌ای بی‌نقص هنگام استفاده از سایت داشته باشد.

رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX)

طراحی سایت شرکتی باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب بتواند به تمامی اطلاعات مهم دسترسی سریع داشته باشد و به‌راحتی از خدمات سایت بهره‌مند شود. همچنین سعی کنید از رنگ‌ها، فونت‌ها و المان‌های بصری جذاب برای افزایش جذابیت بصری سایت خود استفاده کنید.

ارائه اطلاعات کاربردی و به‌روز

اطلاعاتی که روی سایت ارائه می‌کنید، باید کامل و جامع باشند؛ با به‌روزرسانی مداوم آن‌ها می‌توانید از ارائه اطلاعات قدیمی و اشتباه نیز بپرهیزید. برای ارائه اطلاعاتی کامل می‌توانید از ویدیوها، مقالات آموزشی و اطلاع‌رسانی اخبار مرتبط نیز کمک بگیرید.

امنیت بالا

با ایجاد نسخه‌های پشتیبان از سایت، می‌توانید جلوی ازدست‌رفتن اطلاعات آن را بگیرید. همچنین برای ایجاد امنیت بیشتر کاربران و جذب بیشتر مشتریان، دریافت گواهینامه SSL (یک نوع پروتکل امنیتی) می‌تواند مفید باشد.

بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (SEO)

از کلمه‌های کلیدی مرتبط در مقاله‌ها و متادیتاهای سایت استفاده کنید تا مخاطبان بتوانند راحت‌تر شما را پیدا کنند. همچنین در انتخاب URLها دقیق باشید و مطمئن شوید کوتاه و قابل فهم هستند. می‌توانید از لینک‌های داخلی بین صفحات سایت نیز استفاده کنید یا بک‌لینک‌هایی از سایت‌های معتبر بگیرید تا جست‌وجوگر گوگل سایت شما را به رسمیت بشناسد.

طراحی سایت شرکتی در پلاس طراحی

کلام آخر

طراحی سایت شرکتی برای شناساندن برند به مخاطب و جذب بیشتر مشتری انجام می‌شود. با توجه به نحوه طراحی، این سایت می‌تواند نقش مهمی در بازاریابی شرکت داشته باشد؛ بنابراین، انتخاب طراح وب‌سایت اهمیت زیادی پیدا می‌کند. پلاس طراحی یکی از بهترین شرکت‌های طراحی سایت در ایران محسوب می‌شود که به‌صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت دارد. این شرکت به کمک تحلیل دقیق نیازهای مشتریان و بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها، همواره بهترین خدمات را به مشتری ارائه می‌کند. جالب است بدانید پلاس طراحی جدا از طراحی سایت برای شرکت، در زمینه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی نیز فعالیت می‌کند. پلاس طراحی با پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ خود به تمامی سوالات شما در زمینه طراحی سایت پاسخ می‌دهد. می‌توانید نمونه‌کارهای این شرکت را نیز روی وب‌سایت به نشانی https://plustarahi.com/ مشاهده کنید.

 

این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی

شناسه : 443419
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا