دامنه نوسان محدود شد / معاملات روز شنبه ابطل می‌شود؟

رییس سازمان بورس از تصمیمات جدید برای کاهش نوسانات بازار سرمایه و تغییر دامنه نوسان معاملات به منظور کنترل هیجانات خبر داد.

جهان صنعت نیوز – مجید عشقی، رییس سازمان بورس، اعلام کرد که به منظور کاهش نوسانات و کنترل هیجانات در بازار سرمایه، دامنه نوسان معاملات سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از فردا تغییر خواهد کرد. این تصمیمات در پاسخ به ریسک‌های سیاسی و امنیتی اخیر اتخاذ شده و در تلاش است تا حقوق سهامداران را حفظ کند. همچنین، تصمیماتی برای تغییر دامنه نوسان در هفته آینده نیز بسته به شرایط بازار اتخاذ خواهد شد.

کاهش نوسانات بازار سرمایه با تغییر دامنه نوسان

سرویس بورس : رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از اقدامات جدید برای کاهش نوسانات بازار سرمایه خبر داد.
مجید عشقی به تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس برای کاهش نوسانات بازار اشاره کرد و اظهار داشت: “بازار سرمایه اکنون در حال گذر از روزهای سخت است و سهامداران از ابتدای سال با ریسک‌های متعدد سیاسی و امنیتی مواجه بوده‌اند که این امر باعث ایجاد فضای هیجانی در معاملات بازار شده است.”
وی افزود: “سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ حقوق سهامداران، به پیشنهاد شرکت بورس تهران و فرابورس، اقدام به ایجاد محدودیت در دامنه نوسان کرده است.”

عشقی در ادامه بیان کرد: “تصمیمات اصلاحی مهم از سوی دولت در دو ماه گذشته و اعلام رویکردهای جدید دولت چهاردهم می‌توانست با تاثیر مثبت بر روند بازار همراه شود، اما فضای امنیتی موجب تغییر روند بازار و ایجاد هیجان در معاملات شد.”

تصمیم‌گیری برای تغییر دامنه نوسان

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: “به دنبال بررسی‌های انجام شده و دریافت نظرات فعالان بازار و نیز پیشنهاد فرابورس و بورس تهران، دامنه نوسان معاملات سهام از فردا تا پایان هفته به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر می‌کند.”
وی افزود: “این تصمیم برای کنترل و کاهش هیجانات کاذب بازار اتخاذ شده است.”

تصمیم‌گیری‌ در خصوص ادامه محدودیت دامنه نوسان

عشقی همچنین اعلام کرد: “درخصوص تغییر دامنه نوسان برای معاملات روز چهارشنبه و امروز بحث‌های کارشناسی زیادی صورت گرفته که موافقان و مخالفان متعددی را به همراه داشته است. تصمیمات لازم درخصوص تغییر دامنه نوسان برای هفته آینده نیز با توجه به شرایط اتخاذ خواهد شد.”

پیشنهاد ابطال معاملات روز شنبه

رییس سازمان بورس به پیشنهاد فعالان بازار برای ابطال معاملات امروز بازار اشاره کرد و گفت: “شرایط سهامداران را درک و رصد می‌کنیم. براساس دستورالعمل نحوه انجام معاملات، تصمیم‌گیری برای ابطال معاملات در اختیار شرکت بورس تهران و فرابورس است، اما با توجه به دامنه موضوع و تبعات آن، تصمیم در این زمینه اتخاذ نشد و معاملات امروز به قوت خود باقی است.”

اخبار برگزیدهبورس

شناسه : 443432
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا