معاون قوه قضائیه بیان کرد؛

پرونده قضایی برای ترور اسماعیل هنیه تشکیل شد

معاون قضایی قوه قضائیه با بیان اینکه در خصوص ترور شهید هنیه، پرونده قضایی تشکیل شده است، گفت: در این خصوص، دادستان کل کشور دستور دادند کسانی که در ماجرای ترور شهید اسماعیل هنیه قصور داشتند و یا به عنوان عامل نفوذی از آنها استفاده شده، شناسایی و دستگیر ‌شوند.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، همایش بسیج حقوق‌دانان استان قزوین به مناسبت گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت اسلامی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین صادق رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری قزوین و جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات دادگستری استان برگزار شد.

حجت الاسلام رحیمی در حاشیه این همایش با اشاره به اقدام تروریستی عوامل رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار کرد: شهید هنیه مهمان کشور ما بود و بر این اساس حق مشروع پاسخ به این ترور ناجوانمردانه برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است.

وی با بیان اینکه در خصوص ترور شهید هنیه، پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: در این خصوص، دادستان کل کشور دستور دادند کسانی که در ماجرای ترور شهید اسماعیل هنیه قصور داشتند و یا به عنوان عامل نفوذی از آنها استفاده شده، شناسایی و دستگیر ‌شوند.این مقام قضایی تاکید کرد: این جنایت توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته و در این موضوع، تردیدی نداریم، اما اینکه اسرائیل در این ترور از عوامل نفوذی و عامل انسانی و جاسوس استفاده کرده یا مستقیم این جنایت را انجام داده، در حال بررسی و پیگیری است.

آمریکا و اسرائیل راس ناقضان حقوق بشر در جهان

معاون قضایی قوه قضائیه با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در راس ناقضان حقوق بشر در جهان قرار دارند، گفت: از ابتدای جنگ غزه تاکنون ۴۰ هزار نفر در این منطقه توسط اسرائیل به شهادت رسیده‌اند که ۱۷ هزار نفر آنها کودک بودند.

وی عنوان کرد: امروز وضعیت بهداشت در غزه به یک بحران تبدیل شده و انباشت زباله‌ها انواع بیماری‌ها را برای ساکنان به همراه داشته و بیش از ۴۰ هزار نفر دچار بیماری هپاتیت شده‌اند.

حجت الاسلام رحیمی اضافه کرد: در حال حاضر به ازای هر ۲۰۰ نفر یک سرویس بهداشتی و به ازای هر ۲ هزار نفر یک دوش حمام در غزه وجود دارد و اکثر ساکنان آنجا روزی یک وعده غذا می‌خورند. این موارد اگر مصادیق نقض حقوق بشر نیست، پس چه عنوانی برای آن ها می‌توان یافت؟!

منبع : فارس

سیاسی

شناسه : 443478
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا