اعلام مبلغ جریمه ورود به طرح ترافیک ۱۴۰۳+نرخ بسته طرح‌ترافیک

نرخ طرح ترافیک برای خودرو‌هایی با معاینه فنی عادی قبل ساعت ۱۰ صبح وارد محدوده می‌شوند و بعد ساعت ۱۶ خارج می‌شوند، معادل جریمه طرح ترافیک ۱۴۰۳ تعیین شده است

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، جریمه طرح ترافیک ۱۴۰۳ برای خودرویی که هیچکدام از طرح‌های ماهانه یا روزانه را رزرو نکرده باشد، ۱۶۸ هزار و ۷۵۰ تومان است.

نرخ طرح‌ترافیک ۱۴۰۳ در طرف مقابل بسته به سه فاکتور مهم یعنی ساعت ورود و خروج به طرح، نوع معاینه فنی خودرو و محل سکونت تعیین می‌شود. نرخ طرح‌ترافیک در کمترین حالت ممکن، برای خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر ۶۳ هزار تومان خواهد بود، اما این عدد برای بیشترین حضور در طرح‌ترافیک و خودرو‌هایی که معاینه فنی عادی دارند، همان ۱۶۸ هزار و ۷۵۰ تومان یعنی معادل همان جریمه طرح ترافیک ۱۴۰۳ تبدیل می‌شود.

تعیین نرخ طرح ترافیک برای این خودروها

نرخ طرح‌ترافیک به سه آیتم مختلف بستگی دارد و بسته به ساعت ورود و خروج به طرح، نوع معاینه فنی خودرو و محل سکونت تعیین می‌شود.

نرخ طرح‌ترافیک در کمترین حالت برای زمانی محاسبه می‌شود که خودرو با معاینه فنی برتر بعد ساعت ۱۰ صبح وارد محدوده طرح ترافیک شود و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود. نرخ طرح‌ترافیک در این حالت ۶۳ هزار تومان است و برای خودرو با معاینه فنی عادی به ۷۸ هزار و ۷۵۰ تومان تبدیل می‌شود.

نرخ طرح‌ترافیک در حالت بعدی برای موقعی است که خودرو قبل ساعت ۱۰ صبح در محدوده آفتابی شود و قبل ساعت ۱۶ نیز خارج شود. یا در مواقعی که بعد ۱۰ صبح پا به محدوده طرح بگذارد و بعد ساعت ۱۶ نیز از محدوده خارج شود. نرخ طرح ترافیک خودرو با معاینه فنی برتر و عادی در این موقعیت به‌ترتیب ۹۰ هزار تومان و ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

نرخ طرح‌ترافیک در حالت سوم نیز برای موردی است که خودرو قبل ساعت ۱۰ صبح وارد محدوده می‌شود و بعد ساعت ۱۶ از محدوده طرح ترافیک بیرون می‌رود. مبلغ عوارض طرح ترافیک در این مورد برای خودرو با معاینه فنی برتر ۱۳۵ هزار تومان و برای خودرو با معاینه فنی عادی ۱۶۸ هزار و ۷۵۰ تومان است.

بسته طرح‌ترافیک به سه روش فروخته می‌شود

بسته طرح‌ترافیک به سه روش ماهانه، سه‌ماهه و شش‌ماهه فروخته می‌شود و برای خودرو با معاینه فنی عادی و برتر متفاوت خواهد بود.

بسته طرح‌ترافیک یک ماهه برای خودرو با معاینه فنی عادی یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان است. بسته سه‌ماهه طرح ترافیک خودرو عادی نیز چهار میلیون و ۴۸۵ هزار و ۷۰۰ تومان و بسته طرح‌ترافیک شش‌ماهه خودرو عادی هشت میلیون و ۴۴۳ هزار و ۳۰۰ تومان تصویب شده است.

بسته طرح‌ترافیک برای خودرو با معاینه فنی برتر از یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان در یک ماه آغاز می‌شود و این عدد برای بسته سه‌ماهه به سه میلیون و ۵۸۸ هزار و ۶۰۰ تومان و برای بسته شش‌ماهه به شش میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان می‌رسد.

بسته طرح‌ترافیک به‌شکل روزانه هم فروخته می‌شود و این عدد در سال جاری ۷۵ هزار تومان خواهد بود.

جریمه ورود به طرح ترافیک بدون رزرو

جریمه طرح ترافیک برای ورود بدون رزرو به محدوده طرح ترافیک پیش‌بینی شده است. اگر بدون رزرو بسته‌های ماهانه یا روزانه طرح ترافیک وارد محدوده ممنوعه شوید، تررد از نوع غیرمجاز محسوب می‌شود و اتفاقا بیشترین نرخ عوارض که ۱۶۸ هزار و ۷۵۰ تومان است، لحاظ خواهد شد.

جریمه طرح‌ترافیک مشمول جریمه دیرکرد نمی‌شود؛ درعوض مبلغ عوارضی طرح ترافیک به‌ازای هر تردد ارتقا پیدا می‌کند و آنوقت پرداخت یکجا می‌تواند دردسرآفرین شود.

تفاوت محدوده طرح‌ترافیک با محدوده طرح آلودگی هوا

محدوده طرح‌ترافیک با محدوده طرح آلودگی هوا تفاوت دارد و معمولا در نقشه‌ها با رنگ قرمز نمایش داده می‌شود.

محدوده طرح‌ترافیک از شمال به خیابان مطهری و جنوب به خیابان شوش وصل می‌شود. از غرب خیابان کاگر مرز محدوده طرح ترافیک است و در شرق تهران خیابان ۱۷ شهریور و شریعتی جزو محدوده طرح‌ترافیک حساب می‌شوند. طرح کنترل آلودگی هوا، اما از شمال و جنوب به‌ترتیب بین اتوبان همت و بزرگراه بعثت قرار می‌گیرد. شرق تهران از بزرگراه امام‌علی طرح کنترل آلودگی هوا آغاز می‌شود و بزرگراه چمران و نواب محدوده غربی طرح کنترل آلودگی هوا به‌حساب می‌آیند.

اقتصاد آنلاین

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 443547
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا