شاگردان عادل غلامی نایب قهرمان آسیا شد

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با پذیرش شکست در دیدار نهایی مسابقات زیر 18 سال آسیا همانند دوره قبل به مقام نایب قهرمانی قاره کهن دست یافت.

به گزارش سرویس ورزشی جهان صنعت نیوز، رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۸ سال پسر آسیا ۲۰۲۴ که از هفتم مرداد در منامه پایتخت بحرین آغاز شده بود، امروز (یکشنبه چهاردهم مرداد) با برگزاری هشت دیدار دیگر به پایان رسید.
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در دیدار نهایی این رقابت‌ها برای دومین بار در این مسابقات به مصاف چین رفت و سه بر دو مغلوب شد تا به رتبه دومی مسابقات و مدال نقره اکتفا کند.

شاگردان عادل غلامی که در ست اول و چهارم این مسابقه ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسیده بودند، در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۹ و ۱۵ بر ۱۰ مغلوب حریف قدرتمند خود شدند تا برای سومین بار نایب قهرمان آسیا شوند.

دو تیم ایران و چین در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ نیز در فینال این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر رفتند که هر دو بار ایران با شکست حریف قهرمان مسابقات شده بود.

محمدامین رحیمی، امیررضا سعادت، امیر نادری، هاوار دستگشاده، نیما باطنی، معین کلاسنگیانی و محمدامین عرب (لیبرو) ترکیب آغاز کننده تیم ایران در این مسابقه بودند.

امیرمحمد رمضانی، پرهام فدایی، میرمحمد موسوی، محمدامین ملکی و امیرمحمد رفیعی‌راد دیگر بازیکنان تیم ملی والیبال نوجوانان زیر ۱۸ سال پسر ایران در این رقابت‌ها هستند.

احمد علی عبدولال از بحرین و ناتایا نئوندیته از تایلند داوران اول و دوم این دیدار بودند.

در ابتدای ست چهارم تیم ایران دو امتیاز متوالی به دست آورد

در ست نخست رقابت دو تیم بسیار نزدیک و پایاپای پیش رفت و درخواست های ویدئوچک عادل غلامی به ویژه در امتیاز ۲۳ که دو تیم برابر بودند، عامل مهمی برای پیروزی تیم ملی نوجوانان ایران در این ست شد. در امتیاز بیست‌وسوم امتیاز به تیم ایران رسید که سرمربی چین درخواست بازنگری برای عبور پای مهاجم کشورمان از خط وسط داد و پذیرفته شد، اما بلافاصله غلامی درخواست بررسی مبنی بر انجام این کار بعد از خوابیدن توپ در زمین حریف کرد که آن هم مورد تایید قرار گرفت و در نهایت تیم ایران ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید.

دو امتیاز نخست ست دوم به تیم ایران رسید که با درخواست ویدئوچک سرمربی چین یک بر یک شدند. در ادامه چینی‌ها اختلاف امتیاز خود با تیم ایران را افزایش دادند به گونه‌ای ۶ بر دو پیش افتادند و غلامی درخواست وقت استراحت کرد. در ادامه به‌رغم تلاش ملی‌پوشان کشورمان اختلاف امتیاز ایران با حریف بیشتر شد و در نهایت این ست ۲۵ بر ۱۷ به سود چین به پایان رسید تا دو تیم در ست‌شماری یک بر یک برابر شوند.

تیم ملی والیبال چین در ست سوم نیز عملکرد خوبی از خود نشان داد و در امتیاز ۸ بر ۵ موفق به ایجاد اختلاف سه امتیازی با ایران شد اما در امتیاز ۱۲ و ۱۳ ایران مسابقه را به تساوی کشاند. در نهایت این ست نیز ۲۵ بر ۱۹ به سود چینی‌ها به پایان رسید تا دو بر یک از ایران پیش بیافتد. عملکرد پاسور تیم چین در این دیدار فوق العاده و یکی از ارگان اصلی پیروزی آن‌ها در دو ست متوالی بود.

در ابتدای ست چهارم تیم ایران دو امتیاز متوالی به دست آورد تا امید به اردوی تیم کشورمان برگردد و در ادامه نیز تا امتیاز ۷ بر ۲ از حریف پیش افتاد. روند خوب تیم ایران در ست چهارم ادامه یافت و در امتیاز دوازدهم ملی‌پوشان اختلاف امتیاز را به عدد ۶ رساندند و در امتیاز سیزدهم سرمربی چین وقت استراحت درخواست کرد تا این روند را متوقف کند. در نهایت این ست هم ۲۵ بر ۲۰ به سود تیم ایران شد تا دو تیم دو بر دو شوند و مسابقه به ست حساس پنجم کشیده شود. در این ست عملکرد دفاع ایران خوب بود.

تیم ایران در نهایت در این ست مسابقه ۱۵ بر ۱۰ نتیجه واگذار کرد تا در نهایت سه بر دو مغلوب شود به مقام نایب قهرمانی دست یابد.

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا از سال ۱۹۹۷ آغاز شد

مهدی اسلامی(سرپرست)، عادل غلامی (سرمربی)، ایمان شاهمرادزاده، فرهاد قائمی، صابر نریمان نژاد، امان نظر زادقلی دوجی(مربیان)، جواد نیک پرور(سرپرست اردو)، حامد حج(بدنساز)، فاضل شیرکوند(آنالیزور)، امین شهریاری(فیزیوتراپیست)، علی اکبر غلام علیزاده مهویزانی (ماسور)، فرهاد میرزایی (مربی تمرین دهنده) کادر فنی تیم ملی زیر ۱۸ سال پسر را تشکیل می‌دهند.

در دیدار رده‌بندی این مسابقات نیز تیم پاکستان سه بر صفر ژاپن را شکست داد و به مقام سومی و مدال برنز رقابت‌ها دست یافت.

تیم ملی نوجوانان پسر ایران در این دوره از مسابقات هفت مسابقه برگزار کرد که در مرحله مقدماتی موفق به شکست لبنان و فیلیپین با نتیجه سه بر صفر شد و نتیجه را به چین سه بر دو واگذار کرد.

ملی پوشان نوجوان والیبال کشورمان در مرحله دوم مسابقات موفق به شکست سه بر صفر تایلند و بحرین شدند تا حریف ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی شوند و این تیم را نیز سه بر صفر شکست دهند و فینالیست شوند.

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا از سال ۱۹۹۷ آغاز شد و ایران در دو دوره اول و دوم این رقابت‌ها حضور نداشت. والیبال نوجوانان ایران از سال ۲۰۰۱ تاکنون در تمامی ادوار مسابقات والیبال قهرمان نوجوانان آسیا شرکت کرده است که موفق به کسب هفت عنوان قهرمانی، دو نایب قهرمانی و یک مدال برنز شده است و با اقتدار به عنوان پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها محسوب می‌شود. تیم ملی والیبال نوجوانان ایران تنها در سال ۲۰۱۷ در این رقابت‌ها در جایگاه چهارم قرار گرفت و روی سکو نرفت.

گفتنی است تیم ملی جوانان والیبال ایران روز نهم مرداد به مقام قهرمانی آسیا دست یافت تا در مدت پنج روز والیبال ایران دو مدال طلا و نقره آسیا را صید کند.

منبع: ایلنا

ورزشی

شناسه : 443718
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا