کاهش قیمت مسکن در پردیس و پرند شدت گرفت

قیمت مسکن در حومه تهران به‌ویژه در پردیس و پرند کاهش یافته و از بهای هر متر مربع خانه در فروردین ماه کمتر شده است.

جهان صنعت نیوز – قیمت مسکن در حومه تهران به‌ویژه در پردیس و پرند طی یک ماه اخیر کاهش یافته است. این کاهش به دلیل تعدیل محرک‌های تورمی و فروکش انتظارات تورمی بوده که منجر به کاهش قیمت خانه در این مناطق شده است. در حال حاضر، بهای هر متر مربع خانه در این مناطق کمتر از فروردین ماه است.

کاهش قیمت مسکن در حومه تهران

سرویس مسکن: بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت مسکن در حومه تهران، به ویژه در مناطق پردیس و پرند، با سرعت بیشتری نسبت به شهر تهران کاهش یافته است. در یک ماه اخیر، قیمت هر متر مربع خانه در این مناطق کمتر از فروردین ماه شده است. تعدیل محرک‌های تورمی و کاهش انتظارات تورمی باعث شده تا از رشد قیمت مسکن در کلان‌شهرها و به‌ویژه در حومه تهران کاسته شود.

واکنش بازار حومه به کاهش قیمت

بازار مسکن در حومه تهران نسبت به پارامترهای کاهنده قیمت حساس‌تر از بازار شهر تهران واکنش نشان داده است. متقاضیان سرمایه‌ای در این مناطق به امید کاهش بیشتر قیمت‌ها از خرید فوری خانه خودداری می‌کنند. به دنبال انتخاب دولت چهاردهم و امیدواری به بهبود روابط سیاسی و اقتصادی ایران، انتظارات تورمی کاهش یافت که این امر به سرعت بر بازار مسکن تأثیر گذاشت.

تغییرات قیمت مسکن در پردیس

بررسی‌های انجام شده از فایل‌های فروش مسکن مهر در پردیس نشان می‌دهد که در ماه ابتدایی تابستان امسال، هر متر مربع مسکن مهر در این منطقه به طور متوسط با قیمت ۳۱ میلیون تومان معامله می‌شود. این در حالی است که طی فروردین ماه، بهای هر متر مربع خانه در این منطقه در بازه ۳۳ تا ۳۴ میلیون تومان نوسان داشت و به این ترتیب قیمت خانه در این منطقه در نیمه تابستان نسبت به ماه ابتدایی سال کاهش ۷ درصدی را نشان می‌دهد. اگرچه تورم مسکن در شهرهای اطراف تهران در نیمه تابستان نسبت به ابتدای سال کاهش داشته، اما قیمت هر متر مربع خانه در این منطقه نسبت به زمان مشابه در سال قبل افزایش ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

روند کاهش قیمت در پرند

بررسی‌ها از بازار مسکن مهر پرند نیز نشان می‌دهد که قیمت مسکن در این منطقه نسبت به فروردین ماه کاهش یافته است. در حالی که طی فروردین ماه هر متر مربع مسکن مهر در منطقه پرند با قیمت ۱۹ میلیون تومان معامله می‌شد، این قیمت با کاهش حدود ۵ درصدی تا نیمه تابستان به ۱۸ میلیون تومان رسیده است. با این وجود، قیمت مسکن در این منطقه نسبت به تابستان سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

تاثیر سرمایه‌گذاری بر بازار حومه

عمده متقاضیان خرید خانه در منطقه پردیس به دنبال سرمایه‌گذاری هستند و حدود ۹۰ درصد مراجعان به مشاوران املاک در این منطقه قصد خرید خانه با هدف سرمایه‌گذاری دارند. بازار رهن و اجاره در مسکن مهر پردیس نیز داغ است و بسیاری از خریداران سرمایه‌ای خانه در این منطقه، بخشی از سرمایه مورد نیاز برای خرید را از طریق رهن واحد مسکونی تأمین می‌کنند. در شهر پرند نیز تقریبا ۵۰ درصد متقاضیان خرید خانه سرمایه‌گذارانی هستند که با هدف تبدیل نقدینگی به دارایی وارد این بازار می‌شوند و ۵۰ درصد دیگر افرادی هستند که پس از خرید خانه در آن ساکن می‌شوند.

دنیای اقتصاد

مسکن

شناسه : 443756
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا