نشست خبری جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان تهران

نشست خبری اولین دوره جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان تهران، روز یکشنبه بیست و یکم مرداد ماه در اتاق کنفرانس اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با حضور اصحاب رسانه برگزار و از پوستر رسمی این رویداد رونمایی شد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران علی فروزانفر در ابتدای نشست گفت: فراخوان شرکت هنرمندان برای حضور در این جشنواره از امروز در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این جشنواره اولین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان تهران است. البته ممکن است جشنواره‌هایی از این دست در سال‌های قبل برگزار شده باشد اما آنچه برای ما دارای اهمیت بوده عدم محدودیت برای گروه‌های سنی است.
 
وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با همراهی انجمن موسیقی استان به صورت مشترک مراحل برنامه‌ریزی و اجرای جشنواره را بر عهده دارند. شبکه هنرمندان انجمن موسیقی استان تهران مخاطب و جامعه هدف این جشنواره هستند، امیدواریم همکاری و تعامل خوبی که بین اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران و انجمن موسیقی شکل گرفته است به اتفاقات مثبت و موثری در این مسیر منجر شود.
 
پس از فروزانفر، مهدیه حسنی معاون هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران درباره در شروع صحبت‌های خود با خبرنگارن به مسئله داوری آثار جشنواره اشاره کرد و گفت: آثار برای شرکت در جشنواره، در تارنمای اداره کل بارگزاری می‌شود و توسط اساتید و داوران برجسته کشوری در دو مرحله داوری خواهد شد. در مرحله نخست آثار به صورت تصویری و در مرحله دوم به صورت اجرای حضوری ارزیابی می‌شود. اجرای حضوری و داوری این مرحله در هفته دوم مهرماه انجام خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مراسم اختتامیه هم در هفته آخر مهر در فرهنسگرای نیاوران برگزار می‌شود.
 
حسنی در قسمتی از گفته‌های خود به شورای سیاست‌گذاری جشنواره اشاره و عنوان کرد: این شورا متشکل از علی فروزانفر مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مهدیه حسنی معاون هنری سینمایی اداره، سعیده آرین مدیر گروه هنری معاونت هنری، علی تقی‌پور کارشناس موسیقی و دبیر هنری جشنواره، عباس صیادی مدیرعامل انجمن موسیقی استان تهران، مهدی خرمی‌نژاد به عنوان دبیر اجرایی جشنواره و سه کارشناس برتر موسیقی استان علیرضا ایلچی، سید محسن نورانی و لوریتا دسترنج است.
 
علی تقی‌پور دبیرهنری جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان تهران هم در بخش دیگری از این نشست رسانه‌ای بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده جشنواره در سه بخش موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی و نوازندگی پیانو برگزار می‌شود که در این راستا مینا افتاده، سلمان سالک و زمان خیری داوران بخش موسیقی ایرانی و غلامسحین محسنی، همایون رحیمیان و گلریز هاشمی داوران بخش موسیقی جهانی هستند. در بخش داوران بخش پیانونوازی هم هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم اما به زودی اسامی آنها اعلام می‌شود. این جشنواره جوایزی را برای برگزیده‌ها دارد که در بخش جوایز گروه اول ۴۰ میلیون تومان، گروه دوم ۲۰ میلیون و یک جایزه ویژه ۲۰ میلیون تومانی هم در نظر گرفتیم که طی روزهای جشنواره بر اساس آثاری که پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد به گروه برگزیده اهدا می‌شود. ما ۲ کار آموزشی هم داریم که بر این اساس یکی از هنرمندان شرکت‌کننده در کنار اعضای هیات داوران حضور داشته باشد تا با تکنیک‌های داوری آشنا شود. نکته دیگر حمایت از گروه‌های برگزیده جشنواره برای ارتقای سطح آموزشی است که بر این اساس هنرمندان ماهی یک بار آثارشان را پیش روی اعضای هیات داوران قرار می‌دهند تا بتوانند در این زمینه در حوزه‌های اجرایی ارتقا پیدا کنند.
 
عباس صیادی مدیرعامل انجمن موسیقی استان تهران با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های دبیرخانه این جشنواره صحبت خود را اصحاب رسانه آغاز کرد و گفت: انجمن موسیقی استان تهران در اسفند سال گذشته تاسیس شد. در ابتدا کوشیدیم، موضوع جشنواره موسیقی گروه‌نوازی را در دستور کار انجمن قرار دهیم. از این جهت نخستین جشنواره گروه‌نوازی استان تهران، اولین قدم انجمن موسیقی استان در حوزه اجرایی است. امیدواریم این تقارن مقدمه‌ای برای اتفاقات خوب آینده باشد.
 
مهدی خرمی نژاد دبیر اجرایی جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان تهران در انتهای نشست عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین و بهترین اتفاقاتی که در این جشنواره می‌افتد، وحدت رویه دوران بعد از جشنواره است که ما می‌خواهیم این مسیر درست را برای شرکت‌کنندگان رقم بزنیم. در این راه بحث آموزش و ارتقای سطح کیفی به سمت نقطه هدف قطعا مهم‌ترین نکته است.
 
پس از پایان پرسش و پاسخ میان خبرنگاران و عوامل اولین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان تهران، از پوستر این رویداد رونمایی شد.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 443811
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا