ساعت کاری ادارات ۱۵ استان فردا (۱۶مرداد) کاهش یافت

به منظور حفظ سلامتی هموطنان و مدیریت مصرف انرژی، ساعت کاری ۱۵ استان فردا سه شنبه ۱۶ مرداد کاهش می‌یابد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، کاهش ساعت کاری ادارات به دلیل کاهش و مدیریت مصرف برق مانند هفته‌های گذشته در برخی از استان‌ها کاهش یافت. بنا به اعلام دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، با تصمیم دولت فعالیت مراکز دولتی در ۱۵ استان کشور در روز (سه‌شنبه، ۱۶ مرداد) از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح است.

در این اطلاعیه آمده است که در پی افزایش شدید دمای هوا و تداوم گرما و به منظور حفظ سلامتی هموطنان و مدیریت مصرف انرژی، فعالیت همه مراکز دولتی و بانک‌ها در ۱۵ استان کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) در تاریخ سه‌شنبه ۱۶ مرداد از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح خواهد بود.

همچنین دورکاری برای کارکنانی که به خاطر شرایط جسمی امکان حضور در محل کار ندارند، بلامانع است.

۱۵ استان به شرح زیر هستند:

استان تهران

استان اصفهان

استان البرز

استان قم

استان خوزستان

استان مازندران

استان گلستان

استان خراسان رضوی

استان کرمان

استان فارس

استان بوشهر

استان یزد

استان مرکزی

استان سیستان و بلوچستان

استان کرمانشاه

برق ۵۱ ادارۀ پرمصرف پایتخت قطع شد

به گفته کامبیز ناظریان، مدیرعامل توزیع برق پایتخت، روز گذشته برق ۵۱ دستگاه اداری شهر تهران به‌دلیل خودداری از خاموش‌کردن سامانۀ سرمایشی در ساعت ۱۲ قطع شده است.

او گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی از هفته‌ای بسیار گرم برای شهر تهران خبر می‌دهند و احتمال می‌رود حد نصاب دمایی ثبت شده در تاریخ این شهر طی هفته جاری شکسته شود.

مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل توانیر نیز با اعلام اینکه برق مورد نیاز صنایع بزرگ طبق برنامه‌ در حال تامین است گفته، تا پایان سال ۱۴۰۴ برق صنایع انرژی بر تامین می‌شود.

او از آغاز عملیات اجرایی ۶۰۰۰ مگاوات نیروگاه خبر داد و گفت که «به نظر می‌رسد که بخش عظیمی از نیروگاه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۴ وارد مدار شوند و امکان تأمین برق صنایع انرژی‌بر فراهم شود».

منبع: اکو ایران

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 443831
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا