پنج استان صدرنشین لیگ برتر خرید تضمینی گندم معرفی شدند

شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام خرید ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار تُن گندم، ۵ استان صدرنشین در لیگ برتر خرید این محصول استراتژیک را معرفی کرد.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: به ترتیب استان‌های خوزستان با خرید یک میلیون و ۶۲۳ هزار تُن، گلستان با خرید یک میلیون و ۱۵ هزار تُن، فارس با خرید ۸۸۹ هزار تُن، کردستان با خرید ۸۷۵ هزار تُن و کرمانشاه با خرید ۷۷۱ هزار تُن گندم، در صدر دریافت گندم از کشاورزان جای دارند.

بعد از این ۵ استان، به ترتیب استان‌های همدان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی هر یک با خرید بیش از نیم میلیون و استان‌های لرستان، ایلام، مرکزی، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی هر یک با خرید ۳۰۰ هزار تا نیم میلیون تُن گندم، در رتبه‌های ششم تا چهاردهم قرار گرفته‌اند.

به ترتیب استان‌های کرمان و قزوین، هر یک با خرید ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار و استان‌های اصفهان، خراسان ‌شمالی، تهران و مازندران، هر یک با خرید ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تُن گندم در رده‌های پانزدهم تا بیستم جا خوش کرده‌اند.

با افزایش یک و نیم میلیون تُنی دریافت گندم در مقایسه با سال گذشته، میزان خرید گندم از رشدی بالغ بر ۱۷ درصد برخوردار بوده است.

منبع: ایسنا

کشاورزی

شناسه : 443833
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا