ماجرای اخراج زن افغان به دلیل بی حجابی از ایران چه بود؟

کبری غلامی، پژوهشگر افغان که ۳۵ سال در ایران زندگی کرده، پس از تهدید به اخراج، مجدداً به خانواده‌اش در ایران ملحق شد.

جهان صنعت نیوز – کبری غلامی، پژوهشگر اجتماعی افغان که بیش از ۳۵ سال در ایران زندگی کرده است، پس از چند پیامک به دلیل رعایت نکردن حجاب در خودروی شخصی‌اش، تهدید به اخراج شد و به اردوگاهی در کرج منتقل شد. اما شهناز رمارم، عضو سابق شورای شهر مشهد، اعلام کرد که خطر اخراج او برطرف شده و غلامی به خانواده‌اش در ایران بازگشته است.

پژوهشگر افغان، کبری غلامی، پس از تهدید به اخراج به ایران بازگشت

سرویس اجتماعی : این روزها کبری غلامی، یکی از زنان پژوهشگر افغان که بیش از ۳۵ سال در ایران زندگی کرده است، تبدیل به یکی از سوژه‌های پرجستجو در گوگل شده است.

علت اهمیت نام کبری غلامی

بر اساس مطلبی که روزنامه هم میهن درباره علت مهم شدن نام کبری غلامی نوشته است، او پژوهشگر اجتماعی و درس‌خوانده علوم اجتماعی است که برای بهتر شدن وضعیت زنان افغانستانی تلاش کرده است. هر چند غلامی مدارک اقامتی و پاسپورت دانشجویی در ایران داشت، اما بعد از چند بار فرستادن پیامک به گوشی همراهش به دلیل رعایت نکردن حجاب در ماشین شخصی‌اش، ماموران او را به اداره گذرنامه احضار کردند.

اخراج و بازگشت به ایران

به محض اینکه غلامی به اداره گذرنامه مراجعه کرد، او را به اردوگاهی در میدان استاندارد کرج منتقل کردند و داستان ماندن او در ایران به پایان رسید. اما در روز ۱۴ مرداد، شهناز رمارم، عضو سابق شورای شهر مشهد، اعلام کرد که خطر اخراج غلامی برطرف شده و او به خانواده‌اش در ایران ملحق خواهد شد.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 443872
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا