از خط ۶ مترو تهران ۳ ایستگاه به بهره برداری می رسد

عملیات عمرانی ۳ میدان خراسان، سرباز و استاد نجات‌اللهی از خط ۶ مترو تهران به پیشرفت حدود ۶۱ درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود طی نیمه دوم سال جاری افتتاح شوند.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، خط ۶ مترو تهران به طول تقریبی ۳۲ کیلومتر، شامل ۲۷ ایستگاه است. که با احتساب بخش توسعه جنوبی (از دولت‌آباد تا شهرری). طول آن به ۴۲ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌هایش به ۳۲ ایستگاه می‌رسد. در حال حاضر همزمان با پیگیری عملیات عمرانی ایستگاه‌های باقی مانده بدنه اصلی این خط. اقدامات تکمیلی قسمت توسعه جنوبی آن نیز در حال انجام است.

عباس فتحعلی‌پور؛ مجری خط ۶ متروی تهران در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی ـ تجهیزاتی این خط اظهار کرد. در حال حاضر مشغول تکمیل ۳ ایستگاه میدان خراسان، سرباز و استاد نجات‌اللهی بوده. و عملیات اجرایی مربوط به این ایستگاه‌ها به طور همزمان دنبال می‌شود. عملیات عمرانی ایستگاه‌های مورد اشاره از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و میانگین پیشرفت اقدامات ساختمانی ـ تجهیزاتی آنها به حدود ۶۱ درصد می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود با تأمین به موقع منابع مالی مورد نیاز در یکی دو ماه آینده، بتوانیم این ۳ ایستگاه را طی نیمه دوم سال جاری تقدیم شهروندان کنیم.

تلاش برای اتمام پروژه ساخت

مجری خط ۶ مترو در ادامه به موضوع تلاش برای اتمام پروژه ساخت، تجهیز و راه‌اندازی پست برق شمالی این خط اشاره کرد و افزود: یکی از الزامات بهره‌برداری ایمن و مطمئن از ایستگاه‌های باقی مانده خط ۶ مترو و همچنین ۵ ایستگاه بخش توسعه جنوبی آن، افزایش پست‌های برق مستقل این خط است و در همین راستا پیگیری‌های لازم به منظور تأمین منابع مالی برای تکمیل پست برق شمالی خط ۶ به طور جدی ادامه دارد.

فتحعلی‌پور، اولویت‌های خط ۶ مترو در ماه‌های پیش رو و همچنین نیمه نخست سال ۱۴۰۴ را ادامه عملیات عمرانی پایانه دولت‌آباد و نیز راه‌اندازی برخی ایستگاه‌های بخش توسعه جنوبی خط ۶ عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، خط ۶ متروی تهران در حال حاضر با ۲۳ ایستگاه در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است. در مورد ۳ ایستگاه استاد نجات‌اللهی، سرباز و میدان خراسان نیز شایان ذکر است سکوی پیاده و سوار شدن مسافر در تمام این ایستگاه‌ها کامل شده و عمدتاً احداث سالن بلیت‌فروشی، پله‌های تقسیم مسافر، ورودی ایستگاه از سطح خیابان (کیوسک) و تجهیز ایستگاه‌ها باقی مانده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن

شناسه : 443979
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا