بی برقی در ۹۸ شهرک صنعتی

براساس آماری که فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرده، در هفته گذشته، کمبود برق 98 شهرک صنعتی در 21 استان کشور را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی جهان صنعت نیوز، کمبود انرژی در سال‌های اخیر دولت را مجبور به سهمیه‌بندی انرژی صنایع کرده است. اقدامی که گلایه واحدهای صنعتی بخصوص صنایع کوچک و متوسط را به همراه داشته است.

براساس آماری که فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرده. در هفته گذشته، کمبود برق ۹۸ شهرک صنعتی در ۲۱ استان کشور را تحت تاثیر قرار داد. و در مجموع می‌توان گفت هزار و ۶۱۹ ساعت اعمال محدودیت در شهرک‌های صنعتی صورت گرفت. به گفته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران محدودیت صورت گرفته. در شهرک‌های صنعتی برابر با ۹۸۲ مگابات برق بوده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به «اکوایران» در خصوص اینکه با محدودیت‌های اعمال شده. چه ضرر و زیانی به واحده‌های صنعتی وارد شده. نیز گفت: تعیین دقیق میزان زیان ناشی از قطعی برق در صنایع، امری پیچیده است. و به عوامل متعددی از جمله مدت زمان قطعی، میزان مصرف برق واحد صنعتی و حساسیت تجهیزات به نوسانات برق بستگی دارد. چرا که علاوه بر خسارات مستقیم، قطعی برق می‌تواند. به زیرساخت‌های صنعتی آسیب هم رساند و هزینه‌های تعمیر و نگهداری را افزایش دهد.

نتوانسته براساس قرار داد عمل کند

مقیمی در ادامه افزود: از طرف دیگر واحده‌های صنعتی در قرارداده‌‌های خود با مشکلاتی روبرو شده‌اند. و به دلیل اینکه نتوانسته براساس قرار داد عمل کنند. و ملزم به پرداخت ضرر و زیانی شده اند که مقصر آن نبوده اند.

ناترازی انرژی، یکی از چالش های اقتصاد ایران در چند سال گذشته بوده است. این موضوع به یکی از بحران های بخش صنعت و تولید کشور تبدیل شده. به طوری که در فصل سرد سال به دلیل تامین گاز بخش خانگی محدودیت هایی برای صنایع ایجاد می شود. و در تابستان به دلیل رشد مصرف برق و دراولویت بودن تامین برق بخش خانگی و تجاری، واحدهای تولیدی با قطعی برق مواجه می شوند. این محدودیت ها منجر به کاهش تولید و سودآوری صنایع کوچک و بزرگ کشور طی سال‌های گذشته را به همراه داشته است.

منبع: اکوایران

نفت و پتروشیمی

شناسه : 443989
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا