ترخیص خودروهای مدیران خودرو با ورود سازمان بازرسی و دادستانی

ورود سازمان بازرسی و دادستانی به موضوع تاخیر در تحویل خودروهای مدیران خودرو، منجر به ترخیص فوری ۱۰ هزار دستگاه خودرو شد.

جهان صنعت نیوز – علی خسروانی، فعال بازار خودرو، از ورود سازمان بازرسی و دادستانی به موضوع تاخیر در تحویل خودروهای مدیران خودرو خبر داد. با اقدامات جدید، تاکنون ۱۰ هزار خودرو از انبار مدیران خودرو خارج شده و قرار است مابقی خودروها نیز به زودی ترخیص شوند. همچنین، به گفته دادستان بم، ۷۵ هزار خودرو در پارکینگ‌های این شهرستان دپو شده که بیش از ۴۰ هزار دستگاه آن متعلق به مردم است. فرماندار بم نیز از وابستگی ۲۰ هزار کارگر به فروش این خودروها خبر داد و تأکید کرد که اقدامات لازم برای تسهیل فرآیند ترخیص خودروها انجام خواهد شد.

ورود سازمان بازرسی و دادستانی برای تحویل خودروهای مدیران خودرو

سرویس خودرو : علی خسروانی، فعال بازار خودرو، از ورود سازمان بازرسی و دادستانی به موضوع تاخیر در تحویل خودروهای مدیران خودرو خبر داد و اعلام کرد که تاکنون ۱۰ هزار خودرو از انبارهای این شرکت خارج شده است. خسروانی افزود که معاونت حقوقی مدیران خودرو خسارت تاخیر را نیز در نظر گرفته و امیدوار است که با این اقدام، قیمت خودروهای تحویلی کاهش یابد.

دپو و ترخیص خودروها در بم

طبق گزارش‌ها، در نهم مردادماه، دادستان بم و اعضای شورای تامین شهرستان بم از پارکینگ‌های مدیران خودرو بازدید کردند و مشاهده کردند که ۷۵ هزار خودرو در این پارکینگ‌ها دپو شده است. از این تعداد، بیش از ۴۰ هزار دستگاه متعلق به مردم است که پول آن‌ها پرداخت شده، اما به دلیل مشکلاتی هنوز ترخیص نشده‌اند. دادستان بم، بهنام جعفری زاده، تصریح کرد که برای تسریع در ترخیص خودروها نشستی با مسئولان خودروسازی و سازمان‌های مربوطه برگزار خواهد شد و در صورت سنگ‌اندازی، برخورد قضائی انجام خواهد شد.

وضعیت کارگران و تولید خودرو

محمد برزنگ، فرماندار بم، اشاره کرد که حدود ۲۰ هزار کارگر در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم مشغول به کار هستند و زندگی آن‌ها به فروش خودروها وابسته است. وی افزود که از حدود ۷۰ هزار خودروی باکیفیت و تولید داخلی در بم، ۴۰ هزار دستگاه به فروش رفته و با مشکل ترخیص مواجه شده است. برزنگ اظهار داشت که پیگیری‌های لازم از طریق نماینده مجلس و وزیر صمت برای حل این مشکل در حال انجام است.

اقدامات مدیران خودرو برای ترخیص خودروها

در پی ورود سازمان بازرسی و دادستانی، مدیران خودرو اعلام کرده‌اند که از تاریخ ۱۵ مردادماه، ۱۰ هزار دستگاه از خودروهای این شرکت از گمرک ترخیص خواهد شد. معاون حقوقی مدیران خودرو، درویش ملا، گفت که فرایند بررسی مدارک و اسناد پس از ترخیص خودروها انجام خواهد شد و شرکت امیدوار است که تا حدود ۲۵ روز آینده به شرایط عادی بازگردد و دیگر تعهدات معوق نداشته باشد. وی افزود که درخواست شده تا ۱۰ هزار دستگاه از طریق ماده ۴۲ قانون امور گمرکی ترخیص شود.

اعتراضات مشتریان به تاخیر تحویل خودروها

مشتریان مدیران خودرو اخیراً تجمعاتی برای اعتراض به تاخیر در تحویل خودروها و افزایش قیمت‌های بالا برگزار کرده‌اند. این اعتراضات به امید اقدامات رئیس‌جمهور و مسئولان دیگر صورت گرفته و فیلم‌های مربوط به این تجمعات نیز منتشر شده است.

خودرو

شناسه : 444038
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *