قیمت گواهی اسقاط واردات خودرو کارکرده مشخص شد

واردکنندگان خودروهای کارکرده برای ترخیص و شماره‌گذاری خودروها، باید گواهی اسقاط خودرو ارائه دهند که می‌توانند این گواهی را بدون نیاز به داشتن خودروی فرسوده به مبلغ ۳۵ میلیون تومان خریداری کنند.

جهان صنعت نیوز – طبق آئین‌نامه جدید واردات خودروهای کارکرده، واردکنندگان باید برای ترخیص این خودروها گواهی اسقاط ارائه کنند؛ اما نیازی نیست خود دارنده خودروی فرسوده باشند. آن‌ها می‌توانند پس از واردات و پرداخت عوارض، با مراجعه به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، گواهی اسقاط را به مبلغ ۳۵ میلیون تومان خریداری کنند. برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی بسته به نوع، قیمت و رتبه انرژی خودرو، ارائه دو تا هفت گواهی اسقاط لازم است. همچنین خودروهای برقی و هیبریدی کامل مشمول تخفیف‌هایی در ارائه گواهی اسقاط هستند.

ابلاغ آئین‌نامه جدید واردات خودروهای کارکرده

سرویس خودرو : پس از ابلاغ آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، مقرر شد واردکنندگان برای ترخیص این خودروها گواهی اسقاط خودرو ارائه کنند. در ابتدا اخباری منتشر شد که واردکنندگان باید خود دارنده خودروی فرسوده باشند، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد نیازی به خرید و ثبت نام خودروی فرسوده به نام متقاضی نیست. واردکنندگان می‌توانند پس از واردات و پرداخت عوارض، در مرحله شماره‌گذاری با مراجعه به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، برای خرید گواهی اسقاط به مبلغ ۳۵ میلیون تومان (قیمت تعیین شده توسط سازمان حمایت) اقدام کنند.

نحوه خرید گواهی اسقاط

برای شماره‌گذاری خودروهای کارکرده وارداتی، بسته به نوع خودرو، قیمت آن و رتبه انرژی، ارائه دو تا هفت گواهی اسقاط لازم است که این موارد به‌طور کامل در آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو عنوان شده است. متقاضیان می‌توانند براساس این موارد گواهی اسقاط مورد نیاز را خریداری کرده و خودروی وارداتی خود را پلاک‌گذاری کنند.

تخفیف برای خودروهای برقی و هیبریدی

در این آئین‌نامه ذکر شده است که خودروهای برقی و خودروهای هیبریدی کامل، مشمول تخفیف‌هایی در ارائه گواهی اسقاط خواهند شد. این مزیت می‌تواند واردکنندگان را ترغیب کند تا خودروهایی با آلایندگی کمتر که مشمول پرداخت عوارض کمتری نیز هستند، وارد کنند. این تخفیف‌ها به‌صورت کامل در آئین‌نامه مذکور ذکر شده است و متقاضیان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 444089
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *