بنیانگذار آپارات از وزیر جدید ارتباطات درخواست کرد؛

یوتیوب را رفع فیلتر کنید

دو روز بعد از اینکه مدیرعامل بازار از لزوم رفع فیلتر گوگل‌پلی نوشت، بنیان‌گذار آپارات هم خواهان رفع فیلتر یوتیوب شد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، دو روز بعد از اینکه مدیرعامل بازار از لزوم رفع فیلتر گوگل‌پلی نوشت، بنیان‌گذار آپارات هم خواهان رفع فیلتر یوتیوب شد.

«محمدجواد شکوری»، مدیرعامل صباایده و بنیان‌گذار آپارات از وزیر ارتباطات دولت جدید خواست تا اولین کارش، رفع فیلتر یوتیوب باشد. او با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X نوشت: «یک روزی در ١۴ سال پیش خلائی در بازار شناسایی کردیم. سرویس آپارات را توسعه دادیم. بابت آن سال‌ها در دادگاه‌های کشور چرخیده‌ایم و می‌چرخیم و حکم ده سال زندان هم دیده‌ام. پس لطفا ما را چماق تصمیمات غلط و شعارهای به ظاهر مدافع فرهنگی خود نکنید.»

شکوری اعتقاد دارد فیلتر یوتیوب بزرگترین ضربه فرهنگی و اجتماعی را به جوان‌ها و خانواده‌ها می‌زند؛ چراکه آنها را مجبور به استفاده از «بزرگترین دشمن امنیت اطلاعات مردم یعنی فیلترشکن‌ها» می‌کند.

او با اشاره به اینکه کاربران فیلترشکن‌ها از این مسیر به سایت‌های غیراخلاقی که در بسیاری از کشورها کنترل شده یا ممنوع‌اند، دسترسی پیدا می‌کنند، فیلتر یوتیوب را علاوه بر یک ظلم عمومی، یک تصمیم ضدفرهنگی دانست.

او در پایان نوشت: «من همین‌جا از هر بزرگواری که وزیر ارتباطات دولت جدید می‌شود، خواهش می‌کنم اولین کارش رفع فیلتر یوتیوب باشد. ساترا و دیگر نهادهای ممیزی کشور هم که خودشان را به خواب زده‌اند، شاید یک روز از خواب بیدار شدند.»

فن‌زی

دانش و فناوری

شناسه : 444162
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *