هشدار به زائران اربعین: مراقب کلاهبرداران باشید

موج جدیدی از کلاهبرداری‌های اینترنتی در راه است و متقاضیان می‌بایست برای ثبت‌نام تنها از سامانه سماح استفاده کرده و به تبلیغات فریبنده فضای مجازی اعتماد نکنند.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی و افزایش تعداد زائران کربلا، هشدار داد: موج جدیدی از کلاهبرداری‌های اینترنتی در راه است و متقاضیان می بایست برای ثبت‌نام تنها از سامانه سماح استفاده کرده و به تبلیغات فریبنده فضای مجازی اعتماد نکنند.

سرگرد “مختار رضایی” در تشریح این خبر، اظهار داشت: در این ایام، سایت‌های جعلی به یکی از ابزارهای اصلی مجرمان تبدیل شده و ناآگاهی برخی کاربران فرصت مناسبی را برای سوءاستفاده‌گران فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران با ارسال پیام‌های اغواکننده، زائران مشتاق را به لینک‌های آلوده هدایت می‌کنند. اطلاعات بانکی آن‌ها را به سرقت می‌برند، در این راستا زائران می بایست تنها از طریق سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir ثبت‌ نام کرده و هرگز مدارک هویتی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

این مقام مسئول اضافه کرد: مجرمان اینترنتی با ارسال لینک های جعلی و نصب بد افزار بر روی تلفن همراه کاربران، اطلاعات بانکی آنان را سرقت می‌کنند و کاربران باید هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت کرده و از درگاه های مورد اعتماد استفاده کنند.

رعابت نکات ایمنی

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا خاطر نشان کرد: هوشیاری و دقت شهروندان در این ایام می‌تواند از وقوع بسیاری از جرایم سایبری جلوگیری نماید و رعایت نکات ایمنی، سفری امن و بدون نگرانی را برای زائران رقم بزند.

این مقام انتظامی در ادامه خبر داد: افرادی که می‌خواهند گذرنامه زیارتی دریافت کنند، می‌توانند از طریق سامانه‌های مجازی و برنامه کاربردی “پلیس من” بخش گذرنامه استفاده کنند.

وی توصیه کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، فوراً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Fata.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری یا تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را گزارش دهند

ایلنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 444164
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *