مشمولان سربازی چه نکاتی را باید برای سفر اربعین بدانند؟

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولان غیرغایب متقاضی شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر، بدون سپردن وثیقه می‌توانند مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سردار تقی مهری در تشریح جزئیات این خبر گفت. تمامی مشمولان غیر غایب دانش آموز، دانشجو و طلاب که دارای معافیت تحصیلی هستند. و همچنین مشمولان غیرغایبی که دارای برگ آماده به خدمت بوده. و یا در مهلت معرفی قانونی قرار دارند. در صورتیکه قصد زیارت عتبات عالیات در ایام محرم و صفر بویژه ایام اربعین حسینی را دارند. می‌توانند با مراجعه به سامانه sakha.epolice.ir صرفا برای بازه زمانی سفر از تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۳ تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور بدون وثیقه اقدام کنند.

وی با تاکید براینکه تنها مشمولان غیر غایب می‌توانند. مجوز خروج از کشور دریافت کنند. گفت: تسهیلات فوق فقط به مشمولان غیر غایب تعلق می گیرد. و مشمولان غایب به مرزهای کشور مراجعه نکنند.

مهری افزود: در پایانه های مرزی از خروج مشمولان بدون مجوز خروج جلوگیری بعمل می‌آید. و فقط کلیه مشمولان متولد سال ۱۳۸۵ که قصد زیارت عتبات عالیات از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر بویژه اربعین حسینی را دارند. می توانند در این ایام بدون نیاز به اخذ مجوز خروج از کشور در این سفر معنوی شرکت کنند.

وی گفت: مشمولان دانش آموز، دانشجو و طلاب حوزه علمیه که متقاضی شرکت در مراسم ایام محرم، صفر و اربعین حسینی هستند، می بایست قبل از ثبت و ارائه درخواست خروج از کشوراز صدور معافیت تحصیلی خود اطمینان حاصل کنند.

مهری افزود: این دسته از مشمولان می بایست هرچه زودتر برای ثبت درخواست خروج از کشور خود در سامانه sakha.epolice.ir اقدام کنند تا در روزهای نزدیک به اربعین حسینی به علت تراکم درخواست ها با مشکل مواجه نشوند. همچنین سربازان حین خدمت می بایست برای دریافت مجوز خروج از کشور از طریق یگان خدمتی خود اقدام کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا خاطرنشان کرد: مشمولانی که برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از وظیفه عمومی مجوز خروج از کشور دریافت کرده‌اند، باید ورودشان به کشور در سامانه پلیس مهاجرت و گذرنامه مستقر در گیت‌های مرزی کشورثبت شود، درغیر این صورت برای خروج از کشور مجدد دچار مشکل می‌شوند، مشمولانی که سال گذشته ورودشان به کشور را در سامانه پلیس گذرنامه ثبت نکرده‌اند، می بایست برای رفع مشکل خروج از کشور خود به صورت حضوری به وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 444202
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *