سفرهای عمره برگزار شود و به عقب نیافتد

​نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آیین گرامیداشت دست اندرکاران حج امسال تاکید کرد: برنامه سفرهای عمره باید طبق برنامه ریزی و زمان‌بندی مقرربرگزار شود و به عقب نیافتد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، آیین گرامیداشت دست‌اندرکاران حج تمتع ۱۴۰۳ امروز سه شنبه (۱۶ مرداد). با حضور مقامات کشوری و لشکری دست‌اندرکار عملیات. حج ۱۴۰۳ در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» برگزار شد.

در این آیین حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی ازتلاش دست اندرکاران حج تمتع امسال قدردانی کرد. و با تاکید بر اینکه در برنامه‌های حج و عمره باید طبق برنامه ریزی و زمانبندی مقرر حاضر شویم. گفت: برنامه‌های عمره مفرده نباید عقب بیافتد. و از نظر مجموعه حج و زیارت مقدمات کار آماده است. و مسئولان حوزه هواپیمایی نیز باید هرچه سریعتر مقدمات کار خود را فراهم کنند تا تلاش‌ها به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه افرادی در تلاشند تا عمره آزاد را در کشور راه اندازی کنند. هشدار داد: برخی به دنبال منافع شخصی هستند. و زائر در اینگونه سفرها معمولا فیض نمی‌برد؛ از این رو دستگاههایی که نظام، مسئولیت این کار را به آن‌ها سپرده، باید برنامه ریزی عمره را انجام دهند و همه کمک کنند تا اعزام‌های عمره سریعتر آغاز شود.

داشتن شرایط استطاعت مالی و جسمی

سرپرست حجاج ایرانی در بخشی دیگری از سخنان خود با استناد به آیات و روایات، داشتن شرایط استطاعت مالی و جسمی در زائران برای حضور در کنگره عظیم حج را ضروری دانست و گفت: بسیاری از کسانی که ۱۶ سال قبل برای سفر حج تمتع پیش ثبت نام کرده‌اند اکنون دیگر استطاعت جسمی ندارند در صورتی که شرط انجام حج واجب، داشتن استطاعت است.

وی تلاش دست اندرکاران صنعت هواپیمایی در عملیات حج امسال را قابل تقدیر و ارزشمند دانست و گفت: مطمئنا شما در ثواب زائران خانه خدا شریک هستید و اربعین هم بعنوان یک فرصت طلایی برای خدمت به زائران حسینی پیش روی شماست.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: بسیاری از افرادی که به حجاج خدمت می‌کنند، سربازان گمنام عملیات حج هستند که با نیت خالص تلاش دارند زائران به بهترین شکل در سرزمین وحی حضور یابند و به اعمال و مناسک خود بپردازند.

عملکرد شایسته خدمه پرواز

وی اهمیت عملکرد شایسته خدمه پرواز در رقم خوردن سفری آرامش بخش برای زائران را یادآور شد و بر لزوم داشتن اخلاقی خوش و برقراری ارتباط مناسب با زائران و توجه به اوقات نماز در سفرهای زیارتی توصیه کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند بهترین برادران شما کسانی هستند که در برنامه‌های دینی و اطاعت از خدا شما را یاری می‌کنند بنابراین عملکرد شما در اذهان زائران سفرهای زیارتی باقی می‌ماند.

براساس این گزارش، در این آیین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اهدای لوح تقدیر از خدمات و تلاش‌های آقایان محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، شمس الدین فرزادی‌پور مدیر عامل سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی، سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره) و رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ تقدیر کردند.

منبع: ایلنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 444224
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *