نان در تهران گران شد؟

در روزهای اخیر در تهران خبرهای غیررسمی از افزایش قیمت نان به گوش میرسد . همزمان با این خبرها از کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان خراسان جنوبی خبر میرسد که برنامه اصلاح قیمت نان تا سقف 25 درصد در بیش از 10 استان کشور در دستور کار است.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، عصر روز یکی از خبرگزاری های رسمی نوشت که افزایش قیمت نان تا ۲۵درصد در خراسان‌جنوبی تصویب شد. مهدی جعفری در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان خراسان جنوبی اعلام کرده بود که اصلاح قیمت نان از اواخر سال گذشته در دستور کار بود و قیمت کارشناسی نان براساس آنالیز‌ها تعیین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی می‌گوید: اصلاح قیمت نان تا سقف ۲۵ درصد نرخ فعلی در بیش از ۱۰ استان کشور در دستور کار است. این مهم در استان ما نیز بعد از تأیید وزارت کشور اجرا می‌شود.

جعفری همچنین از پرداخت ۴۰ درصد مطالبات گندمکاران استان خبر می‌دهد و می‌گوید: کشاورزان استان علی‌رغم اینکه مدت‌هاست گندم خود را تحویل مراکز داده‌اند هنور مطالبات خود را دریافت نکرده و با تنگنا‌هایی مواجه هستند.

او با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر پرداخت مطالبات گندمکاران وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سایر استان‌ها دارد، می افزاید: تاکنون یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان یعنی ۴۰ درصد پرداخت شده و ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر باقی مانده است.

قیمت نان در تهران چند است؟

یکی از فروشندگان نان حجیم به «اکوایران» گفت: قیمت نان حجیم تغییر نکرده است. اما در تهران به ما اعلام کردند قیمت نان تا آخر سال تغییر می‌کند. او گفت: ما شنیدیم قرار است قیمت نان‌های آزاد پزها زودتر از نانوایی‌هایی که آرد دولتی می‌گیرند؛ گران می‌شود.

در سطح شهر تهران به رغم اینکه هنوز رسما اعلام نشده است؛ قیمت نان گران شده است. برخی نانوایی‌ها نان ۵ هزار تومانی را ۸ الی ۱۰ هزار تومان عرضه می‌کنند. اما برخی هنوز نان را بین ۳ هزار تا ۵ هزار تومان می‌فروشند.

منبع: اکو ایران

کشاورزی

شناسه : 444368
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *