تردد اتباع در ایام اربعین از این مرز ممنوع اعلام شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه خبر داد که تردد اتباع خارجی از مرز بین المللی خسروی در ایام اربعین امسال ممنوع است.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، «حمزه سلیمانی» روز چهارشنبه در دومین جلسه کمیته امور اتباع و مهاجرین خارجی زائرین اربعین حسینی استان در سالن جلسات امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه افزود: زائران اتباع خارجی ترانزیتی و غیرمقیم شرق کشور (کشورهای افغانستان و پاکستان) که مشتاق تشرف به کربلای معلی هستند از مرز چذابه و زائران اتباع خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران که دارای مدرک سند خادم و گذرنامه هستند می توانند از مرز شلمچه تردد داشته باشند.

فرمانده کل انتظامی خاطرنشان کرد: اتباع غیر مجاز در واقع غیر مجاز در داخل کشور هستند و باید بدانند که اگر به مرزها مراجعه کنند دستگیر می‌شوند و به اردوگاه‌ها جهت دیپورت آنها به کشورهای مبدأشان فرستاده می‌شوند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و اکنون حدود چهار هزار تبعه خارجی به صورت قانونی و دارای مجوز در این استان اقامت دارند.

مرز خسروی

مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه یکی از مرزهای ۶ گانه تردد زائران اربعین است. سال گذشته حدود یک میلیون زائر از طریق این مرز عازم کشور عراق شدند.

مرز خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد. به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد. زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند. همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

ایرنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 444403
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *