ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل پیوست

ترکیه از پیوستن آنکارا به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، ترکیه امروز چهارشنبه رسما پیوستن خود به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری را اعلام کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد که ترکیه اسنادی را به دیوان بین المللی دادگستری در لاهه تسلیم کرده و به شکایت آفریقای جنوبی علیه اشغالگران قدس پیوسته است.

به گزارش الجزیره، رئیس کمیته حقوقی پارلمان ترکیه در این خصوص گفت: از دیوان دادگستری بین المللی می خواهیم به پرونده آفریقای جنوبی علیه اسرائیل رسیدگی کند. (رژیم) اسرائیل از سلاح گرسنگی و تشنگی در غزه استفاده می کند. شواهدی از پاکسازی قومی اسرائیل و کشتارهای آن در غزه به این دیوان ارائه می کنیم.

رئیس کمیته حقوقی پارلمان ترکیه اضافه کرد: شواهد زیادی وجود دارد که اسرائیل علیه فلسطینی ها نسل کشی کرده است. اسرائیل ۷۰ سال است که قتل عام علیه فلسطینی ها انجام می دهد. تاکید می کنیم که جمهوری ترکیه به عنوان یک دولت و یک ملت در کنار آرمان فلسطین قرار دارد. ما خوشبین هستیم که عدالت بین المللی بتواند اسرائیل را مجبور به اجرای تصمیمات خود کند.

این در حالیست که هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه پیشتر اعلام کرده بود: ما روز چهارشنبه درخواستی برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری ارائه خواهیم کرد.

مهر

سیاسی

شناسه : 444430
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *