بیش از ۵ هزار مشاور املاک غیر مجاز در تهران

دبیر کارگروه تنظیم بازار مسکن گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته تنها در استان تهران بیش از ۵ هزار مشاور املاک غیر مجاز شناسایی شده که در حال فعالیت هستند.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، دستمالچیان دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات با بیان اینکه بررسی‌های ما حاکی از آن است. که فعالیت بنگاه‌های غیر مجاز در استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. گفت: وظیفه اتحادیه مشاوران املاک تهران آن است. که نظارت‌های خود را بر این بخش افزایش دهد اما شاهد آن هستیم. که تعداد بنگاه های غیر مجاز نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است.

وی ادامه داد: طبق اعلام اتحادیه مشاوران املاک ۱۲ هزار بنگاه مشاور املاک مجاز و ۲ هزار و ۵۰۰ بنگاه غیرمجاز در سطح شهر تهران وجود دارد. که به نظر می رسد این آمار در خصوص غیرمجازها چندان با واقعیت منطبق نباشد.

او تاکید کرد: سال گذشته اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد. هزار و ۲۰۰ بنگاه مشاور املاک در سطح شهر تهران شناخته شده است. این در حالی است که طبق بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون در شهر تهران بیش از ۵ هزار بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در حال فعالیت است.

ثبت رسمی معاملات خرید و فروش

دستمالچیان با بیان اینکه ثبت رسمی معاملات خرید و فروش و همچنین اجاره نقش موثری در کاهش مشکلات معاملات در بخش مسکن دارد افزود: طی چند وقت اخیر شاهد آن هستیم که برخی از مشاوران املاک نسبت به کد فروشی در پیشوا، قرچک و ورامین اقدام کرده اند که لازم است این قبیل فعالیت های خلاف قانون و غیرمجاز پایان دهند.

دستمالچیان با تاکید بر اینکه طبق آمارها بیش از ۵ هزار بنگاه مشاوره املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران وجود دارد که در استان تهران این رقم بسیار بیشتر ثبت شده است گفت: یکی از مشکلات این تعداد از غیر مجازها، فرار مالیاتی گسترده‌ای است که در این حوزه شکل گرفته است.

او بیان کرد: ما آمادگی داریم تا در طرح مشترکی با سازمان امور مالیاتی نسبت به برخورد با واحدهای غیر مجاز اقداماتی را انجام دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن

شناسه : 444465
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *