از هفته آینده دما کاهش خواهد یافت

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از هفته آینده شاهد کاهش نسبی دمای هوا در نواحی مختلف کشور خواهیم بود.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور. با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی امشب تا جمعه در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. گفت: تنها در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب کرمان و فارس در ساعات بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار. رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

وی افزود:شنبه هفته آینده رشد ابرهای همرفتی در مناطق جنوبی کشور ضعیف شده. و گاهی رگبار پراکنده در این مناطق انتظار می‌رود.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه هفته آینده با گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، وزش باد و کاهش نسبی دما در این مناطق روی می‌دهد گفت: همچنین در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و شرق تهران ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده و در سایر مناطق کشور جو پایداری مستقر می‌شود.

او بیان کرد: طی ۵ روز آینده وزش باد در نوار شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت و در روزهای شنبه و یکشنبه در مناطقی از شرق کشور به‌ویژه زابل وزش باد و خیزش گردوخاک افزایش می‌یابد و طی روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عمومی

شناسه : 444471
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *