قیمت نفت افزایش یافت

تشدید نگرانی سرمایه‌گذاران از گسترش جنگ در خاورمیانه سبب شد قیمت نفت روز چهارشنبه از کمترین سطوح چندماه گذشته خود افزایش یابد.

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی جهان صنعت نیوز، قیمت‌های نفت روز چهارشنبه در پی نگران‌ ها از اینکه بالاگرفتن. تنش های در خاورمیانه به تولید نفت آسیب بزند، از پایین‌ترین سطوح چند ماهه خود افزایش یافت. حتی در شرایطی که نگرانی ها از تقاضای ضعیف نفت خام پایدار است.

رویترز گزارش داد، معاملات آتی نفت خام تا ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه با ۱.۱۰ دلار (معادل ۱.۴ درصد). افزایش به ۷۷.۵۸ دلار در هر بشکه رسید، و شاخص وست تگزاس اینترمدیت نیز با ۱.۰۵ دلار افزایش، ۷۴.۲۵ دلار در هر بشکه معامله شد.

روز دوشنبه با تشدید رکود در بازارهای سهام جهان به دلیل تشدید نگرانی‌ها از رکود بالقوه در اقتصاد آمریکا. معاملات آتی نفت خام به کمترین میزان خود از اوایل ماه ژانویه افت کرد. و معاملات آتی وست تگزاس نیز به کمترین حد خود از ماه فوریه رسید.

هردوی شاخص‌های نفت در روز سه شنبه کاهش قیمت سه روز را شکستند، و تنش‌های خاورمیانه همچنان نگرانی‌هایی را بابت عرضه در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه برانگیخت.

خاورمیانه در موج جدیدی از حملات

در پی کشته شدن اعضای ارشد گروه حماس و حزب الله، خاورمیانه خود را برای موج جدیدی از حملات آماده می‌کند بطوری که نگرانی‌ها از اینکه درگیری‌ها در غزه به جنگ بزرگتری تبدیل شود افزایش یافته است.

به گفته دانیل هاینز، تحلیلگر ANZ، هرگونه گسترش درگیری در خاورمیانه می‌تواند به افزایش ریسک اختلال عرضه از سوی این منطقه منجر شود.

قیمت‌ها در اوایل جلسه معاملاتی روز چهارشنبه پس از اینکه داده‌های آمریکا افزایش غیرمنتظره در ذخایر نفت و بنزین را نشان داد کاهش یافتند.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه آمریکن پترولیوم در روز سه شنبه، ذخایر نفت خام، بنزین و فرآورده‌های نفتی آمریکا هفته گذشته افزایش یافته است. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده قرار است اطلاعات هفتگی ذخایر را روز چهارشنبه منتشر کند.

داده‌های تجاری چین، که از چشم انداز کاهشی تقاضا حمایت کرد، نیز نشان داد که واردات روزانه نفت خام در ماه جولای به پایین‌ترین سطح از سپتامبر ۲۰۲۲ رسیده است.

منبع: اکوایران

نفت و پتروشیمی

شناسه : 444477
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *