جو بایدن: ترامپ شکست در انتخابات را نمی پذیرد

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که مطمئن نیست در صورت شکست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات نوامبر، انتقال مسالمت‌آمیز قدرت انجام شود

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که مطمئن نیست در صورت شکست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات نوامبر، انتقال مسالمت‌آمیز قدرت انجام شود و به اظهارات نامزد جمهوری‌خواه اشاره کرد که می‌گوید تنها راه شکست او در انتخابات این است که انتخابات از او دزدیده شده است.

بایدن در اولین مصاحبه پس از کناره‌گیری از انتخابات با سی‌بی‌اس نیوز، گفت: «اگر ترامپ شکست بخورد، من اصلاً مطمئن نیستم. منظور او همان چیزی است که می‌گوید، ما او را جدی نمی‌گیریم، او منظورش را دارد، همه حرف‌هایش درباره اینکه اگر شکست بخورد حمام خون به راه خواهد افتاد، در انتخابات تقلب شده است.»

به گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ در ماه مارس هشدار داد که اگر در انتخابات ۲۰۲۴ شکست بخورد، این یک «حمام خون» برای صنعت خودروسازی ایالات متحده و این کشور خواهد بود، اظهاراتی که بایدن و کمپین او به سرعت به آن پرداختند و مدعی شدند که رئیس جمهور سابق به خشونت سیاسی دامن می‌‌زند.

حفاظت از دموکراسی

بایدن مدت‌هاست هشدار داده است که ترامپ در صورت شکست در انتخابات بعید است نتیجه انتخابات را بپذیرد. او موضوع حفاظت از دموکراسی را به اصل اصلی کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۴ تبدیل کرده است. ماه گذشته بایدن در اظهاراتی از دفتر بیضی شکل در توضیح تصمیم خود برای پایان دادن به مبارزات انتخاباتی، تلاش کرد تا امتناع ترامپ از پذیرش نتایج انتخابات را با تصمیم خود برای کناره‌گیری به عنوان نامزد دموکرات‌ها مقایسه کند.

«ببینید، من آن کسی نیستم که بگویم می‌خواهم روز اول دیکتاتور شوم. من آن مردی نیستم که از پذیرفتن نتیجه انتخابات امتناع کند. من آن مردی نیستم که بگویم نتیجه این انتخابات را نمی‌پذیرم. شما نمی‌توانید کشورتان را فقط زمانی که پیروز شدید دوست داشته باشید.»

از آن زمان به بعد، رئیس جمهور با برنامه عمومی محدود تا حد زیادی از دید مردم دور مانده است. گذشته از اظهارات مبنی بر مبادله موفقیت آمیز زندانیان با روسیه و استقبال از بازگشت آمریکایی‌ها به کشور و سفری کوتاه به تگزاس به مناسبت سالگرد قانون حقوق مدنی و سوگواری درگذشت نماینده فقید شیلا جکسون لی، بایدن هیچ رویداد عمومی نداشته است. او از زمان پایان دادن به مبارزات انتخاباتی، پوشش رسانه‌ای را تا حد زیادی به معاون رئیس جمهور کامالا هریس واگذار کرد که او از او حمایت کرد.

بایدن روز چهارشنبه همچنین هشدار داد که ترامپ در حال آماده شدن برای به چالش کشیدن مجدد نتایج انتخابات مانند نوامبر سال ۲۰۲۰ است، از جمله با قرار دادن مقامات انتخابات محلی مورد حمایتش.

اکوایران

سیاسی

شناسه : 444609
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *