ترامپ از هریس پیش افتاد

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از کامالا هریس نامزد حزب دموکرات در نظرسنجی شبکه سی‌ان‌بی‌سی پیش افتاده است.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و هریس، معاون فعلی رئیس‌جمهور آمریکا با ۴۸ درصد به ۴۶ درصد در نظرسنجی اقتصادی شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) در کل آمریکا پیشتاز است.

پیشتر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عنوان نامزد دموکرات‌ها قصد رقابت با ترامپ را داشت و این به علت کهولت سن و گاف‌های وی ناامیدی را در اردوی دموکرات‌ها ایجاد کرده بود.

اکنون با حضور هریس در مقابل دونالد ترامپ، دموکرات‌ها از نامزد خود راضی‌تر هستند و وی شاهد دستاوردهای بزرگی در میان رای‌دهندگان جوان بود.

نظرسنجی از ۱۰۰۱ آمریکایی در سراسر کشور از ۳۱ ژوییه تا ۴ اوت انجام شد. این نظرسنجی دارای حاشیه خطای +/-۳.۱٪ است.

چند روز قبل نتایج یک نظرسنجی توسط survey usa نشان داد که ۴۸ درصد به هریس، ۴۵ درصد به ترامپ و ۳ درصد به نامزد دیگری رای می‌دهند. ۴ درصد دیگر نیز هنوز در این باره تصمیم نگرفته‌اند.

این در حالی است که کمیته ملی دموکرات‌ها در آمریکا (DNC) روز دوشنبه پس از پایان یک فراخوان مجازی پنج روزه از نمایندگان متعهد به کنوانسیون ملی این حزب، اعلام کرد که کامالا هریس رسماً نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حزب دموکرات است.

منبع: تسنیم

سیاسی

شناسه : 444646
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *