شاخص کل بورس از سطح حمایتی ۲ میلیون واحدی عبور خواهد کرد؟

بورس تهران به دلیل تشدید تنش‌های نظامی و سیاسی خاورمیانه شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام و افت شاخص‌های کلیدی بود.

جهان صنعت نیوز – در هفته گذشته، بورس تهران با افزایش تنش‌های نظامی و سیاسی در خاورمیانه شاهد خروج بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام و کاهش شاخص کل به سطح ۲ میلیون و ۲ هزار واحدی بود. ارزش معاملات خرد نیز به پایین‌ترین سطح خود در هفته‌های اخیر رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز بیش از ۳ درصد کاهش یافت. این در حالی است که بورس تهران در هفته پیش‌رو با سطح حمایتی ۲ میلیون واحدی شاخص کل مواجه خواهد بود.

وضعیت رکودی بورس تهران در پی تشدید تنش‌های خاورمیانه

سرویس بورس: هفته گذشته، بورس تهران با یکی از سنگین‌ترین رکود‌های معاملاتی اخیر مواجه شد. تشدید تنش‌های نظامی و سیاسی در خاورمیانه منجر به خروج گسترده پول حقیقی از بازار سهام شد و شاخص‌های کلیدی بورس تهران به‌طور قابل‌توجهی افت کردند. در این هفته، بورس تهران شاهد خروج ۲ هزار و ۱ میلیارد تومان پول حقیقی بود که در ادامه خروج پول از هفته‌های گذشته رخ داد.

افت شدید شاخص کل و هم‌وزن بورس تهران

شاخص کل بورس تهران که در هفته گذشته در تراز ۲ میلیون و ۶۷ هزار واحدی قرار داشت، در انتهای هفته به سطح ۲ میلیون و ۲ هزار واحدی کاهش یافت و بازدهی منفی ۳.۱۶ درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۳.۴۱ درصدی، در تراز ۶۳۵ هزار و ۲۵۸ واحدی ایستاد. این افت‌ها به دنبال ضعف مالی شرکت‌ها و محدودیت‌های برقی صنایع کشور در کنار تشدید تنش‌های خاورمیانه به وجود آمد.

کاهش ارزش معاملات خرد

در هفته گذشته، ارزش معاملات خرد بورس تهران به پایین‌ترین سطح خود در هفته‌های اخیر رسید و در روز سه‌شنبه تنها ۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معامله انجام شد. این رقم در مقایسه با روزهای پایانی هفته گذشته که به ۵ همت نزدیک شده بود، کاهش چشم‌گیری را نشان می‌دهد. به‌طور متوسط، ارزش معاملات خرد روزانه با ۲۵.۶ درصد کاهش به نسبت هفته قبل، به ۲ هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی‌ها و چشم‌انداز آینده بورس تهران

با آغاز هفته چهارم مرداد ماه، بورس تهران با سطح حمایتی ۲ میلیون واحدی شاخص کل و ۶۳۰ هزار واحدی شاخص هم‌وزن وارد هفته‌ای تازه خواهد شد. با وجود اینکه برخی تحلیل‌گران معتقدند محدودیت دامنه نوسان از ریزش بیشتر شاخص کل جلوگیری خواهد کرد، همچنان احتمال شکست این سطح حمایتی وجود دارد. در صورت ادامه خروج پول حقیقی و عرضه گسترده سهام، بازار سهام تهران ممکن است با کاهش بیشتر شاخص‌ها و افزایش سرعت نزول قیمت‌ها مواجه شود.

اخبار برگزیدهبورس

شناسه : 444816
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *