کاهش قیمت مسکن از آپارتمان‌های قدیمی‌ساز کلید خورد

بازار مسکن همچنان در رکود است و مالکان به‌ویژه در تهران، در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند، در حالی که تقاضا در بازار اجاره افزایش یافته است.

جهان صنعت نیوز – بازار مسکن در تهران همچنان در رکود به سر می‌برد و مالکان آپارتمان‌های نوساز از کاهش قیمت‌ها امتناع می‌کنند و این ملک‌ها بالاتر از میانگین قیمت منطقه عرضه می‌شوند. در مقابل، مالکان ملک‌های قدیمی‌تر که بیش از ۱۵ سال قدمت دارند، به دلیل رکود بازار، حاضر به ارائه تخفیف شده‌اند. این امر باعث شده است که تعداد فایل‌های عرضه‌شده با قیمت‌های پایین‌تر از میانگین منطقه افزایش یابد، در حالی که تقاضا در بازار اجاره نیز افزایش یافته و واسطه‌های ملکی به این حوزه روی آورده‌اند.

رکود در بازار مسکن و مقاومت مالکان در کاهش قیمت‌ها

سرویس مسکن : بازار مسکن تهران در مردادماه همچنان با رکود دست‌وپنجه نرم می‌کند. بررسی داده‌های پلتفرم‌های معاملات مسکن نشان می‌دهد که مالکان آپارتمان‌های نوساز در پایتخت، برخلاف وضعیت رکودی بازار، از کاهش قیمت‌ها امتناع کرده و این ملک‌ها را بالاتر از میانگین قیمت منطقه عرضه می‌کنند. این مقاومت در حالی است که در بازار اجاره، تقاضا افزایش یافته و واسطه‌های ملکی به فعالیت در این حوزه روی آورده‌اند.

کاهش قیمت‌ها در ملک‌های قدیمی‌تر

در مقابل آپارتمان‌های نوساز، مالکان ملک‌های قدیمی‌تر که بیش از ۱۵ سال قدمت دارند، به دلیل وضعیت رکودی بازار مسکن، حاضر به ارائه تخفیف شده‌اند. بررسی فایل‌های عرضه‌شده نشان می‌دهد که تعداد ملک‌هایی که زیر میانگین قیمت منطقه یا در محدوده میانگین قرار دارند، به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از ملک‌هایی است که بالاتر از میانگین قیمت عرضه شده‌اند.

نمونه‌های قیمتی از محله‌های مختلف

در محله‌های مختلف تهران نیز تفاوت‌های قیمتی قابل‌توجهی مشاهده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، در محله حکیمیه، یک آپارتمان ۹۰ متری و ۱۵ سال ساخت به قیمت ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عرضه شده است. در محله مجیدیه جنوبی، یک واحد ۶۶ متری و ۱۵ سال ساخت با قیمت ۵ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. همچنین در محله کریم‌خان، یک واحد ۱۰۳ متری با ۸ سال عمر بنا به قیمت ۱۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان و در محله شریعتی، واحدی ۱۳۰ متری و ۵ سال ساخت به قیمت ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عرضه شده است.

مسکن

شناسه : 444917
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *