فردا شمال کشور بارانی است

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: نوار شمالی کشور با ورود موج جدید بارشی فردا ۲۱ مرداد ماه بارانی خواهد شد.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امشب در غرب هرمزگان. جنوب فارس و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود. گفت: این شرایط تا پایان شب در این مناطق برقرار خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی. فردا یکشنبه گذر موج دامنه کوتاه تر از میانی جو از نوار شمالی کشور سبب ابرناکی و رگبار باران. گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، خراسان‌ شمالی و ارتفاعات البرز در تهران و سمنان می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: همچنین در ساعات بعد از ظهر در مناطقی از شمال و غرب فارس، شمال بوشهر و ارتفاعات شمال هرمزگان رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود. دوشنبه نیز ابرناکی و رگبار پراکنده و خفیف در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

افزایش ابر و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید

وی یادآور شد: سه شنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و همچنین در شمال هرمزگان و جنوب کرمان، افزایش ابر و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

او بیان کرد: چهارشنبه در خراسان‌ شمالی، شمال هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی پنج‌روز آینده در نوار شرقی کشور، برخی مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید، احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

او گفت: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه شرق سواحل دریای خزر و سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عمومی

شناسه : 445085
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *