نشست شورای امنیت در مورد جنایت اسراییل

الجزایر خواستار برگزاری فوری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، یک دیپلمات شورای امنیت سازمان ملل به خبرگزاری روسی «تاس» گفت: «الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی حمله اسرائیل به مدرسه التابعین، محل اسکان آوارگان فلسطینی شده است.»

به گفته این مقام ارشد که به علت میزان اهمیت موضوع، هویت خود را فاش نکرده است، تاریخ و شکل جلسه هنوز به توافق نرسیده است.

بامداد روز شنبه، ۲۰ مرداد، رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مدرسه «التابعین» در محله الدرج واقع در شهر غزه، به کشتار عامدانه آوارگان فلسطینی دست زده است.

در پی این جنایت، دست‌کم ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر زخمی شدند.

«انس الشریف»، خبرنگار الجزیره در غزه با بیان اینکه بمباران مستقیم نمازخانه مدرسه را در حالی که آوارگان در حال اقامه نماز صبح بودند با سه موشک هدف قرار داد، خاطرنشان کرد: در اولین لحظه ورود او به محل، اجساد روی هم انباشته شده بود.

جنایات رژیم صهیونیستی محکومیت‌های جهانی به دنبال داشت

وزارت خارجه مصر ضمن محکوم کردن جنایت جدید رژیم صهیونیستی در مدرسه «التابعین» در محله «الدرج» واقع در شهر غزه اعلام کرد کشتار عامدانه فلسطینیان گواه قطعی بر عدم اراده سیاسی طرف صهیونیستی برای خاتمه بخشیدن به جنگ است.

وزارت خارجه اردن نیز در واکنش به این جنایت رژیم صهیونیستی اعلام کرد کشتار در مدرسه التابعین به منزله نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تشدید هدف قرار دادن سیستماتیک غیرنظامیان و مراکز پناهگاهی است.

دفتر سیاسی انصارالله یمن نیز در واکنش به این جنایت رژیم صهیونیستی اعلام کرد کشتار جدید صهیونیست‌ها در مدرسه التابعین در محله الدرج در مرکز نوار غزه محکوم‌ است: «دولت‌های عربی و اسلامی در قبال ارتکاب کشتارهای رژیم اشغالگر همچنان به سکوت و درماندگی متوسل می‌شوند؛ گویی که نه می‌بینند، نه می‌شنوند و نه صحبت می‌کنند.»

دفتر سیاسی انصارالله یمن همچنین اعلام کرد رژیم صهیونیستی به کشتارهای خونین یکی پس از دیگری در نقض بی‌سابقه خون فلسطینیان ادامه می‌دهد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق بمباران مدرسه التابعین غزه را محکوم و خاطرنشان کرد: منطقه با شرایط بسیار پیچیده‌ای مواجه است و ظلم و وحشی‌گری و اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها در غزه تشدید شده است.

وزارت خارجه قطر نیز بمباران مدرسه التابعین در نوار غزه توسط اشغالگران صهیونیست را محکوم کرد و خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی و اعزام بازرسان برای روشن شدن حقایق درخصوص هدف قرار دادن مدارس توسط اشغالگران شد.

وزارت خارجه قطر تاکید کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم از آوارگان محافظت کند و از اجرای طرح‌های اشغالگران برای کوچاندن اجباری آنها جلوگیری کند.

در همین رابطه، وزارت خارجه لبنان اعلام کرد: بمباران و کشتار سیستماتیک کودکان و غیرنظامیان دال‌بر بی‌توجهی کابینه اسرائیل به قوانین بین‌المللی است.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان در زمان افزایش تلاش‌ها برای حصول آتش‌بس، قصد رژیم صهیونیستی برای طولانی کردن جنگ را ثابت می‌کند.

کمیسر آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اظهار کرد، روز دیگر وحشت در غزه پس از بمباران مدرسه‌ای دیگر و کشته شدن ده‌ها نفر از جمله زنان، کودکان و افراد مسن. مدارس، تأسیسات و زیرساخت‌های غیرنظامی نباید هدف قرار گرفته شوند و طرف‌های درگیر باید از آن‌ها محافظت کنند.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده به این جنایاتی که در مقابل چشمان ما رخ می‌دهد پایان دهیم.

منبع: ایسنا

سیاسی

شناسه : 445096
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *